الدن رینگ با گذر از کال آو دیوتی ونگارد پرفروش ترین بازی سال آمریکا شد

به گزارش وبلاگ حامد، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، مقدار فروش بازی الدن رینگ از کال آو دیوتی: ونگارد در ایالات متحده پیشی گرفته و آن را به پرفروش ترین بازی 12 ماه اخیر این کشور تبدیل نموده است.

الدن رینگ با گذر از کال آو دیوتی ونگارد پرفروش ترین بازی سال آمریکا شد

بر اساس ارقام فروش جمع آوری شده به وسیله کمپانی The NPD Group در ماه آوریل 2022، الدن رینگ پس از بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga دومین اثر پرفروش ماه بوده و همچنان پرفروش ترین بازی سال 2022 و بعلاوه 12 ماه گذشته محسوب می گردد. با این حال، فروش ادامه دار این بازی باعث شده تا به تازگی از فروش نسخه تازه کال آو دیوتی در 12 ماه گذشته عبور کند. این یک دستاورد بزرگ است زیرا بازی های سری کال آو دیوتی از زمان نسخه مدرن وارفر 2 در سال 2009، تقریبا هر سال در میان پرفروش ترین بازی های سال ایالات متحده قرار داشته اند.

جالب است بدانید که الدن رینگ در حالی پیروز شده به این دستاورد دست پیدا کند که تقریبا 3 ماه دیرتر از ونگارد یعنی در 25 فوریه 2022 عرضه شده است. از طرفی گفته شده اثری که می تواند از فروش الدن رینگ در سال 2022 پیشی بگیرد، کال آو دیوتی: مدرن وارفر 2 است. نسخه تازه کال آو دیوتی در امسال دنباله ای بر بازسازی سری مدرن وارفر است که در سال 2019 منتشر شد. احتمالا یکی از دلایل بازگشت به سری مدرن وارفر این است که نسخه قبلی آن یکی از پرفروش ترین بازی های این سری بود.

با این حال آخرین بازی استودیوی محبوب فرام سافتور از نظر فروش در هفته اول در 12 ماه گذشته، همچنان در پشت سر ونگارد واقع شده است. از طرفی این بدان معناست که فروش هفته اول آن در ماه فوریه بهتر از فورزا هورایزن 5، هیلو اینفینیت و سایر بازی های برتر 2021 بوده است. در اروپا نیز بزرگترین بازی در هفته اول از زمان The Division در سال 2016 محسوب می گردد.

بعلاوه ناشر بازی یعنی باندای نامکو (Bandai Namco) در آخرین گزارش اقتصادی سه ماهه خود گفت که الدن رینگ تا 31 مارس 2022 (11 فروردین 1401)، 13.4 میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروخته است. این رقم از 12 میلیون فروش گزارش شده به وسیله این شرکت ژاپنی در نیمه ماه مارس، به میزان قابل توجهی بیشتر است. البته پیروزیت الدن رینگ چندان تعجب آور نیست. بازی نه تنها توانست از نظر منتقدین و نمره متا به برترین بازی استودیو تبدیل گردد، بلکه با دنیا باز خود و المان های تازهی که معرفی کرد، بازیکنان بیشتری را به سمت خود جذب نموده است.

الدن رینگ هم اکنون برای کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی در دسترس است.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "الدن رینگ با گذر از کال آو دیوتی ونگارد پرفروش ترین بازی سال آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الدن رینگ با گذر از کال آو دیوتی ونگارد پرفروش ترین بازی سال آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید