اجازه پرواز پهپادهای کوچک در شب صادر شد

به گزارش وبلاگ حامد، سازمان فدرال هوانوردی آمریکا قوانین جدیدی تصویب نموده که به موجب آن پهپادها می توانند در شب بالای سر افراد پرواز نمایند. این ابزارها باید یک پلاک دیجیتال داشته باشند.

اجازه پرواز پهپادهای کوچک در شب صادر شد

سازمان فدرال هوانوردی آمریکا روز گذشته اعلام نمود پهپادهای کوچک می توانند در شب بالای سر افراد پرواز نمایند. این قانون گامی مهم در راستا گسترش استفاده تجاری از پهپاد برای ارسال محموله ها است.

قوانین مربوط از طریق های نقلیه بی سرنشین (پهپادها)، برای برطرف نگرانی های امنیتی، فناوری شناسایی از راه دور را در بسیاری از موارد اجباری نموده است.

پیش از این، پهپادهای کوچک فقط اجازه پرواز بالای سر افراد شرکت نماینده در عملیات را داشتند و همچنین این پرواز باید در یک ساختار سرپوشیده انجام می شد. در غیر اینصورت اپراتور پهپادها باید از سازمان فدرال هوانوردی آمریکا اجازه دریافت می کرد. علاوه بر آن پهپادها برای عملیات در شب باید مجهز به چراغ های ضد برخورد باشند.

قوانین جدید در ماه ژانویه 2021 میلادی منتشر و 60 روز پس از آن اجرایی می گردد.

فراوری نمایندگان پهپاد نیز 18 ماه فرصت دارند تا پهپادهایی مجهز به Remot ID بسازند. اپراتورهای پهپاد علاوه بر مهلت ارائه شده، یک سال دیگر فرصت دارند تا این قابلیت را فراهم نمایند.Remot ID در حقیقت یک پلاک دیجیتال برای پهپادها است و امکان اجرای عملیات های پیچیده تر را فراهم می نماید.

قوانین Remot ID شامل تمام پهپادهای به وزن 0.25 کیلوگرم یا بیشتر می گردد. این دستگاه ها باید هویت خود را از طریق فرکانس رادیویی منتقل نمایند.

استیو دیکسون رئیس این سازمان می گوید: قوانین جدید با از بین بردن نگرانی های ایمنی و امنیتی، راستا را برای یکپارچه سازی پهپادها در فضای هوایی فراهم می نمایند. به این ترتیب به روزی نزدیک می شویم که عملیات ارسال محموله با پهپادها به یک امر معمول تبدیل می گردد.

در حال حاضر 1.7 میلیون پهپاد در آمریکا ثبت شده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "اجازه پرواز پهپادهای کوچک در شب صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه پرواز پهپادهای کوچک در شب صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید