آخرین شرایط سدهای پنج گانه تهران ، مقدار کسری مخازن سدها اعلام شد

به گزارش وبلاگ حامد، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: مقدار کسری مخازن سدهای پنج گانه تهران نسبت به سال به 82 میلیون متر مکعب رسید.

آخرین شرایط سدهای پنج گانه تهران ، مقدار کسری مخازن سدها اعلام شد

به گزارش وبلاگ حامد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا ارسطویی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه وارد سومین سال کم بارش پیاپی شدیم، اضافه نمود: حجم مخازن در (25 بهمن ماه 1401) 230 میلیون مترمکعب بوده و در روز مشابه سال 1400 این عدد معادل 312 میلیون مترمکعب ثبت شده است که اختلاف آن 82 میلیون مترمکعب کسری مخزن را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته نیز شرایط مناسبی از نظر ذخیره سدهای پنج گانه تهران نداشتیم، ادامه داد: همه سدهای تحت پوشش با کاهش در ورودی مخازن سدها روبرو است، در مجموع شرایط برای هر پنج سد زیر حد نرمال و کمتر از میانگین است و همه سدها شرایط مشابهی را نسبت به سال های قبل از نظر کاهش مقدار آورد و بارندگی تجربه می نمایند.

ارسطویی با بیان اینکه در سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو به ترتیب با کاهش حجم 15، 6، 1، 36 و 25 میلیون مترمکعبی نسبت به سال قبل روبرو هستیم، گفت: در شرایط کنونی شرایط ذخیره آب در سدهای پنج گانه تهران مناسب نیست و با کاهش ورودی نیز روبرو هستند.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران در باره آخرین شرایط سدهای پنج گانه تهران، گفت: شرایط ورودی سدها از ابتدای سال آبی تا 25 بهمن ماه 1401، معادل 167.5 میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با 209.2 میلیون مترمکعب مدت مشابه سال آبی گذشته 20 درصد کاهش ورودی داشته است.

ارسطویی در مورد مقدار بارش ها نیز ادامه داد: مقدار بارش ها از ابتدای سال آبی تا به امروز 95.7 میلی متر ثبت شده که این مقدار در سال گذشته 95.7 میلی متر بوده است که بر این اساس مقدار بارش ها تا کنون با سال آبی قبل آن برابر و نسبت به بلندمدت 29.9 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: باوجود اینکه در روزهای اخیر شاهد بارش باران و برف در استان تهران بودیم؛ اما با توجه به اینکه عمده بارش ها در بالادست سدها به شکل برف بوده و در حال حاضر به دلیل برودت هوا تبدیل به رواناب نمی گردد و تنها برای فصول گرم سال ذخیره می شوند، کمکی به مخازن سدها نخواهد کرد و آوردی برای رودخانه ها در شرایط فعلی نخواهد داشت، در نتیجه ضروری است که شهروندان همچنان به موضوع مدیریت مصرف توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسطویی اضافه نمود: مدیریت مخازن سدها و استفاده از تمام پتانسیل های آبی به وسیله شرکت آب منطقه ای تهران در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم روزهای پایانی زمستان را پشت سر بگذاریم.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه اقلیم کشور ما خشک و نیمه خشک بوده و سازگاری با شرایط کم آبی همیشه باید مدنظر بگیرد و در مورد اهمیت مدیریت مصرف و همراهی شهروندان در این حوزه، گفت: اگر مردم و وبلاگ حامدان مطابق سال های گذشته همراهی و همکاری در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب را داشته باشند، می توانیم ماه های آینده را با کمترین مشکل و چالش پشت سر بگذاریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین شرایط سدهای پنج گانه تهران ، مقدار کسری مخازن سدها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط سدهای پنج گانه تهران ، مقدار کسری مخازن سدها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید