13 وسیله ای که از گذاشتنش در چمدان پشیمان می شوید

به گزارش وبلاگ حامد، اگر پروازتان نزدیک است و قصد بستن بارتان را دارید، باید از قرار دادن کتاب های عظیم، میراث های خانوادگی، داروی زیاد و لوازم ورزشی بیش از حد خودداری کنید تا بعداً از همراه داشتنشان پشیمان نشوید. در این مقاله فهرستی از وسیله هایی که از گذاشتنشان داخل چمدان پشیمان خواهد شد را گرد آورده ایم تا از بروز مسائل بعدی در سفر جلوگیری شده و سفری بی دغدغه را تجربه کنید.

13 وسیله ای که از گذاشتنش در چمدان پشیمان می شوید

1. کتاب های جلد سخت

اگرچه حتماً در ساحل و موقعیت های دیگر به کتابی برای خواندن احتیاج پیدا می کنید، آخرین کتاب پر فروش جلد سخت می تواند فضا و وزنی ارزشمند از چمدانتان را اشغال کند. بد نیست که نسخه الکترونیکی کتاب های مورد علاقه تان را تهیه نمایید یا اگر جزو هواداران سرسخت کتاب کاغذی هستید نسخه ای سبک تر از آن را پیدا کنید.

2. سشوار شخصی

اگر پیشاپیش هتل مقصدتان را چک کنید، اطلاعاتی مبنی بر لوازم موجود در اتاق را به دست می آورید. اگر هتلتان سشوار داشت، حتماً از همراه بردن سشوار شخصی صرف نظر کنید. شاید لوازم هتل دقیقاً آن چیزی نباشند که با آن راحت هستید اما می توانند فضای قابل توجهی از چمدانتان را نجات دهند. پس به لوازم هتل اعتماد کنید!

3. لوازمی که هیچ وقت استفاده نمی شوند

تمام اقلامی که همواره در سفرها برای شرایط خاص و پیش بینی نشده به همراه می بریم و هرگز مصرف نمی شوند (مانند کیف پول های مخصوص سفر و لوازم یاری های اولیه) جزو لوازمی هستند که باید از گذاشتنشان داخل چمدان خودداری کنید. این دفعه آن ها را فراموش نموده و به ویژه اگر می توانید از شهر مقصد خریداری شان کنید هیچ نگرانی ای برای عدم حضورشان نداشته باشید.

4. مایعات با بسته بندی نامطمئن

حتماً از بسته بودن و محکم بودن درب بطری ها و ظروف حاوی مایعات مطمئن شده و هر کدام از آن ها را داخل کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. اگر می خواهید این اقلام را در کیف دستی داخل کابین حمل کنید محدودیت آن ها تا 100 میلی لیتر است. برای اطلاعات بیشتر درباره اقلام مجاز داخل هواپیما می توانید به مقاله اختصاصی آن سر بزنید.

5. بعضی لوازم را به صورت مشترک با همسفرتان بهره ببرید

چه با یک دوست قدیمی به تعطیلات آخر هفته دخترانه می روید یا سفری با همسرتان را پیش رو داشتید، بهتر است بعضی لوازمی را که می توان به صورت مشترک استفاده کرد یکی کنید. این موارد می توانند شامل خمیر دندان، کرم ضد آفتاب یا لوازم آرایشی بهداشتی باشند.

6. لوازم ارزشمند و غیر قابل جبران

اگر باید حتماً یک وسیله ارزشمند یا میراث خانوادگی خود را در سفر به همراه ببرید، توصیه اکید می کنیم که آن را در کیف دستی داخل کابین حمل کنید.

7. لوازم ورزشی بیش از حد

بیایید صادق باشیم: آیا واقعاً به 5 جفت جوراب ورزشی برای پیاده روی های صبح گاهی احتیاج دارید؟ البته این امر بسیار قابل تحسین است اما اگر تا به حال در تعطیلات به ورزش نپرداخته اید، خیلی افراط نکنید. با توجه به نوع سفر به اندازه کافی کفش مناسب کوهپیمایی و ماجراجویی های دیگر بردارید و باقی لوازم ورزشی را در خانه رها کنید.

8. تمام داروهای کمد

آشکار است که تمام نسخه های ضروری شما در طول سفر باید همراهتان باشند؛ اما جدای از آن ها تنها با توجه به قوانین کشور مقصد، به برداشتن تعدادی ایبوپروفن یا آسپرین در کیف دستی اکتفا کنید و باقی داروهای غیر ضروری را کنار بگذارید. قطعاً در شهر مقصد هم داروخانه وجود دارد.

9. تمام آن چیزهایی که در فهرست وسایل نیستند

همواره قبل از سفر یک فهرست لوازم مهم تهیه کنید و به آن وفادار بمانید. واضح است که این فهرست بسته به آب و هوای مقصد تنظیم می گردد و باید تمام موارد ویژه و لوازم مشترک با همسفران را نیز در نظر گرفت. این فهرست را در سفر نیز با خود به همراه داشته باشید تا قبل از آنکه چمدانتان را دوباره جمع کنید و به خانه بازگردید دوباره وسایل را از روی آن کنترل کنید.

10. بیش از دو مدل لباس شنا

برای بیشتر سفرها یک دست لباس شنا کفایت می نماید. برای تمیز کردن یک مایو بدون استفاده از ماشین لباس شویی، باید سینک هتل را پر از آب گرم نموده و اندکی صابون ملایم به آن اضافه کنید. بعد از شستن، آب اضافه لباس را گرفته و آن را جایی پهن کنید تا خشک گردد.

11. لباس های نامناسب

حتماً قبل از برداشتن لباس به مقصدتان دقت کنید. اگر هیچ رویداد رسمی ای در آن وجود ندارد پس هیچ احتیاجی به لباس های رسمی هم نخواهد بود. قطعاً کفش های شیک پاشنه بلند و گردنبند مروارید هم شامل این قضیه می گردد. اگر رویدادی از این دست پیش رو داشتید، حتماً از قبل درباره آن خواهید دانست.

12. کلاه آفتابی که جای مناسب حملش را ندارید

با بسته بندی نادرست کلاه آفتابی خود را خراب نکنید. برای آن که به کلاه در چمدان آسیبی نرسد، یک بلوز یا تی شرت را درون قسمت تاج آن فرو نموده و لباس های سنگین مانند کفش و شلوارهای جین را ته چمدان بگذارید. اگر کلاه روی این اقلام قرار بگیرد و وسایل سبک دیگری در کنارش باشند، می توان تا حدی سلامتی آن را در طول سفر تضمین کرد.

13. هر چیز ناهمخوان

سعی کنید لباس هایتان را از قبل با هم ست کنید و به صورتی آن ها را انتخاب کنید که بتوانند با همدیگر ترکیب شوند. توصیه می کنیم از ترکیب رنگی خاصی برای انتخاب آن ها استفاده نمایید. برای مثال، کیف، کفش و کمربند قهوه ای می توانند با هر چیزی ست شوند.

منبع: گردشبان

به "13 وسیله ای که از گذاشتنش در چمدان پشیمان می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 وسیله ای که از گذاشتنش در چمدان پشیمان می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید