کوچکترین آثار یادبود دنیا کدامند؟

به گزارش وبلاگ حامد، بناها و آثار یادبودی که به احترام و افتخار اشخاص یا رویدادها ساخته می گردد، بعدها به جاذبه گردشگری تبدیل شده و گردشگران را به سمت خود می خواند. در این مقاله می خواهیم کوچک ترین آثار یادبودی که تا به امروز در دنیا ساخته شده اند را معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

کوچکترین آثار یادبود دنیا کدامند؟

کوچک ترین بناها و آثار یادبود دنیا خود به جاذبه هایی بزرگ تبدیل می شوند و جای خود را در دل گردشگران و مردم محلی باز می نمایند. در ادامه می خواهیم این جاذبه های کوچک و دوست داشتنی را به شما معرفی کنیم:

کوچک ترین اثر یادبود عمومی دنیا در شهر تومسک روسیه واقع شده است؛ این اثر یک قورباغه کوچک برنزی است که در بالای یک سنگ صاف نشسته و طول این مجسمه تنها 44 میلی متر است. این جاذبه کمیاب اثر یادبود قروباغه مسافر نام دارد و در سال 2013 در مقابل در ورودی یک هتل نصب شد. خالق این اثر اولگ کیسلینسکی می خواست اثر یادبودی بسازد تا به مسافران اهدا کند. به همین علت تصمیم گرفت که مجسمه قورباغه مسافر را بسازد چون فکر می کرد که این مجسمه می تواند به خوبی ایده او را به نمایش بگذارد.

داستان قورباغه مسافر در روسیه بسیار مشهور است و نویسنده مشهور روسی، وسوالاد گارشین آن را نگاشته است. این قورباغه همان قورباغه ای است که با دندان هایش از شاخه ای آویزان شد و با لک لک ها پرواز کرد و زمانی که دید مردمی که روی زمین ایستاده اند و این صحنه عجیب را می بینند، لک لک ها را تحسین می نمایند، نتوانست دهان خود را نگه دارد و این کار در نهایت باعث مرگ او شد.

قبل از پرده برداری از مجسمه قورباغه مسافر، افتخار کوچک ترین اثر یادبود دنیا نصیب یکی دیگر از شهرهای روسیه، یعنی سنت پترزبورگ بود. این اثر، مجسمه برنزی 11 سانتی متری از یک پرنده است و مردم محلی، بر اساس ترانه ای فورکلور روسی، آن را Chizhik-Pyzhik می نامند. این اثر در لبه رود فونتانکا روی سنگ دیواره ای قرار گرفته است. متاسفانه نسبت به مجسمه های بزرگی که در سراسر سنت پترزبورگ واقع شده است، این مجسمه کمتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

طبق سنت ها و رسومات محلی، اگر کسی بتواند یک سکه پرتاب کند، بطوری که روی لبه ای که این مجسمه واقع شده است، بیفتد و به داخل آب نیفتد، برایش خوش شانسی می آورد و خوش یمن است. نکته جالب توجه اینجا است که خود این مجسمه خوش شانس نیست و تا به امروز حداقل 3 بار دزدیده شده است!

بیرون از روسیه شاید کوچک ترین اثر یادبودی که وجود دارد، 15 سانتی متر بوده و Jarnpojke یا پسر آهنی نام دارد. این مجسمه در حیاط خلوت کلیسای فنلاندی، در استکهلم سوئد قرار گرفته است.

مجسمه پسر کوچک بازوان خود را روی زانوهایش حلقه نموده و هنرمندی سوئدی به نام لیس اریکسون آن را در سال 1967 ساخته شده است. نام این اثر پسر کوچکی که به ماه نگاه می نماید است اما مردم فقط آن را پسر آهنی می خوانند. پسر آهنی در طول سال هدیه های بامزه دریافت می نماید. برخی اوقات او را با شال و کلاه می توان دید. بازدیدنمایندگان بعلاوه برای او سکه، میوه و سوشی روی نیمکت سنگی که او نشسته است، می گذارند.

یکی دیگر از آثار یادبود کوچک دنیا، (که کوچک ترین اثر یادبود لندن است) 2 موشی هستند که بر سر یک تکه پنیر با هم دعوا می نمایند. این اثر بالای قرنیز یک ساختمان در گوشه کوچه Philpot در Eastcheap واقع شده است.

تاریخ ساخت این اثر یادبود 1862 است. داستان این مجسمه از آنجایی آمده است که یک روز دو کارگر ساختمان بر سر این که یکی از آن ها غذای دیگری را دزدیده است، بالای داربست با هم درگیر شدند و این درگیری به یک تراژدی و مرگ آن ها تبدیل شد. بعدها معلوم شد که دزدان این ماجرا موش ها بودند! گفته می گردد کارگران دیگری که آنجا کار می کردند، این مجسمه کوچک را به احترام آن دو کارگر روی ساختمان ساختند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "کوچکترین آثار یادبود دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکترین آثار یادبود دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید