کشته شدن مادربزرگ و نوه یک ساله در تیراندازی فلوریدا

به گزارش وبلاگ حامد، در پی حادثه تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی در شهرستان پام بیچ فلوریدا، یک زن و نوه یک ساله وی و بعلاوه فرد مهاجم کشته شدند.

کشته شدن مادربزرگ و نوه یک ساله در تیراندازی فلوریدا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حامد، طبق اعلام اداره پلیس شهرستان پام بیچ در جنوب استان فلوریدا آمریکا، یک زن و نوه یک ساله او بر اثر تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی در روستای رویال پام بیچ جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان، عامل تیراندازی هم کشته شده، در حالی که انگیزه وی تعیین نیست. طبق اعلام پلیس، بعلاوه رابطه تعیینی بین عامل تیراندازی و مقتولان به دست نیامده است.

رسانه ها یکشنبه شب به وقت تهران هم از تیراندازی در یک جشن فارغ التحصیلی در میامی شهری توریستی در نوار ساحلی اقیانوس اطلس در جنوب شرقی استان فلوریدا خبر دادند.

پلیس میامی خاطرنشان کرد که در جریان تیراندازی در یک جشن فارغ التحصیلی در ساعت 2 بامداد به وقت محلی در منطقه کمپ بال سه نفر کشته و دستکم شش تن مجروح شدند. پلیس منطقه گفت این جشن در حال سرانجام بود که یک یا چند خودرو به سوی جمعیت شلیک کردند.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیرا منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه های نورث ایسترن و هاروارد نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری نموده اند.

این تحقیق بعلاوه نشان داد تعداد کل صاحبان سلاح و تعداد شهفرایندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح نموده اند، فرایند افزایشی داشته اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری نموده اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال 2019 میلادی است.

از سوی دیگر، یافته های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده اند. بر همین اساس، در سال 2020 میلادی، 39 درصد از خانواده های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این مقدار در سال 2016، 32 درصد بود.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می دهد، بین سال های 2000 تا 2016 نزدیک به 550 هزار نفر به علت جراحت های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می نماید.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در جهان بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر جهان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کشته شدن مادربزرگ و نوه یک ساله در تیراندازی فلوریدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن مادربزرگ و نوه یک ساله در تیراندازی فلوریدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید