کالبدشکافی مک بوک پرو 2021 از آسان تر شدن تعویض باتری خبر می دهد

به گزارش وبلاگ حامد، سایت iFixit که به صورت تخصصی در زمینه کالبدشکافی انواع گجت ها فعالیت دارد، روز گذشته گزارش و تصاویر مربوط به کالبدشکافی مک بوک پرو 2021 را منتشر کرد. بر اساس اعلام این سایت، تعویض باتری این لپ تاپ راحت تر از گذشته شده است.

کالبدشکافی مک بوک پرو 2021 از آسان تر شدن تعویض باتری خبر می دهد

اپل برای اتصال باتری این لپ تاپ، مانند گوشی های هوشمند از نوارهای چسبان استفاده نموده است. به همین دلیل اگر حین جدا کردن باتری هیچکدام از این نوارها پاره نشوند، کاربران بدون مشکل خاصی قادر به بیرون آوردن باتری هستند. در این میان برای جدا کردن نوارهای به جای مانده، ترک پد هم باید با دقت برداشته گردد.

سال ها قبل، باتری های درون مدل های مختلف مک بوک پرو دارای قاب جداگانه بودند که اگرچه فضای بیشتری اشغال می کردند، اما در عوض به راحتی جدا می شدند. اما از سال 2012، اپل به سمت باریک تر کردن بدنه لپ تاپ های خود حرکت کرد و به همین دلیل ساختار باتری ها هم عوض شدند. در نتیجه این رویکرد، باتری مدل های مک بوک پرو 2012 تا 2020 با چسب به قسمت های مختلف بدنه متصل شده اند و جدا کردن آن ها کار چندان راحتی محسوب نمی گردد.

بر اساس این کالبدشکافی، پورت های HDMI و کارت SD به طور مستقیم به برد اصلی وصل هستند اما باقی پورت ها ماژولار به حساب می آیند؛ البته برای تعویض این پورت های ماژولار هم باید کل برد اصلی را از بدنه بیرون بیاورید. به منظور تعویض فن ها و اسپیکرها هم چاره ای جز بیرون آوردن کل برد اصلی ندارید.

همانطور که اعلام شده بود، تعویض نمایشگر مک بوک پرو 2021 منجر به غیرفعال شدن قابلیت True Tone می گردد که وظیفه اصلی آن تنظیم روشنایی و رنگ صفحه نمایش بر اساس محیط است. بعلاوه تعویض تاچ آی دی هم منجر به غیرفعال شدن آن می گردد. در نهایت سایت iFixit از نظر تعمیرپذیری نمره 4 از 10 را به مک بوک پرو تازه داده است که 1 نمره بیشتر از مک بوک پرو 2019 محسوب می گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "کالبدشکافی مک بوک پرو 2021 از آسان تر شدن تعویض باتری خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالبدشکافی مک بوک پرو 2021 از آسان تر شدن تعویض باتری خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید