مشخصات کلیدی شیائومی 13 پرو منتشر شد

به گزارش وبلاگ حامد، آن طور که به نظر می رسد، شیائومی در حال توسعه سری نو گوشی های پرچم دار شیائومی 13 است و قصد دارد امسال این سری نو را کمی زودتر از انتظار معرفی و راهی بازار کند. این موضوع به این معنی است که نهایتا یک ماه زودتر شاهد رونمایی از این سری نو خواهیم بود. به همین علت، یک افشاگر باسابقه مشخصات کلیدی گوشی شیائومی 13 پرو را فاش کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مشخصات کلیدی شیائومی 13 پرو منتشر شد

Yogesh Brar، یکی از مطرح ترین افشاگران حوزه فناوری که سابقه درخشانی در پیش بینی مشخصات گوشی های هوشمند پرچم دار دارد، این بار به سراغ پرچم دار قدرتمند شیائومی 13 پرو رفته و برخی مشخصات فنی آن را در توییتر به اشتراک گذاشته است. بر همین اساس، شیائومی 13 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی E6 AMOLED است که از فناوری LTPO پشتیبانی می کند. همچنین نمایشگر این گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی، رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 1200 نیت، نسبت بدنه به تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 512 ppi بهره می برد.

به گفته این تحلیلگر، این گوشی هوشمند قدرتمند مجهز به یک صفحه نمایش میکرو خمیده است. همچنین او بر این باور است که شیائومی روی پنل جلویی این گوشی هوشمند پرچم دار خود حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی طراحی خواهد کرد و از گوریلا گلس ویکتوس که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد، به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی بهره خواهد برد.

شیائومی 13 پرو ظاهراً از پردازنده پرچم دار و نو اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی خواهند کرد. این تراشه پرچم دار از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل های قبلی بهره می برد و ظاهراً یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و 3 هسته Cortex-A510 در آن جا خوش کرده اند. Adreno 740 نیز به عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه به انجام وظیفه می پردازد. اسنپدراگون 8 نسل 2 احتمالاً در اوایل نوامبر سال جاری عرضه می شود.

طبق اطلاعاتی که این افشاگر به اشتراک گذاشته، شیائومی در قاب پشتی این گوشی هوشمند قدرتمند خود یک سیستم دوربین سه گانه طراحی کرده که هر سه سنسور آن دقتی 50 مگاپیکسلی دارند، اما سنسور اصلی این گوشی، دوربین 1 اینچی 50 مگاپیکسلی سونی IMX989 است. در کنار آن نیز سنسور اولترا واید و تله فوتو نیز به ایفای نقش می پردازند. لایکا که با شرکت شیائومی همکاری استراتژیک و بلندمدتی منعقد کرده، سیستم دوربین این گوشی هوشمند به نوترین فناوری های روز دنیا مجهز خواهد کرد.

آن طور که گفته می شود این شرکت از یک سنسور 15 میلیون دلاری در این گوشی هوشمند پرچم دار بهره خواهد برد. همچنین دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی روی پنل جلویی این گوشی تعبیه خواهد شد که کاربران می توانند از آن جهت برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی استفاده کنند. شنیده شده که سری شیائومی 13 بدنه ای سرامیکی دارد که از طریق شرکت BYD تولید می شود. طبق گزارشی که Yogesh Brar منتشر کرده، سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض نصب خواهد شد و رابط کاربری MIUI 14 را اجرا می کند.

غول چینی فناوری به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند نو خود از یک باتری 4800 میلی آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند که با شارژ سریع 120 واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. گفته می شود که این شارژر 120 واتی می تواند در عرض کمتر از 15 دقیقه باتری این گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ کند. باتری این سری نو ظاهراً از نوع تک سلولی و مجهز به آی سی (IC) شارژ خود پیشرفته خواهند بود. سری شیائومی 13 پشتیبانی از سرعت شارژ بالای خود را مدیون تراشه اختصاصی Surge P1 است.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات کلیدی شیائومی 13 پرو منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کلیدی شیائومی 13 پرو منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید