نسخه جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون 695 در گیک بنچ ظاهر شد

به گزارش وبلاگ حامد، پوکو به عنوان یکی از پیروز ترین زیرمجموعه های شیائومی میخواهد تا این هفته از گوشی هوشمند پوکو M4 پرو در کشور هند رونمایی کند. طبق آخرین اطلاعات، این گوشی هوشمند در تاریخ 15 فوریه (26 بهمن ماه) معرفی می گردد. باید اشاره نمود که نسخه جهانی پوکو M4 پرو قبلا رونمایی شده بود. علاوه بر این گوشی، شرکت پوکو روی گوشی هوشمند دیگری کار می نماید که به تازگی اطلاعات آن در بنچمارک گیک بنچ ظاهر شده و آن پوکو X4 5G نام دارد. انتظار می رود که این گوشی هوشمند به زودی روانه بازار گردد.

نسخه جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون 695 در گیک بنچ ظاهر شد

در حالی که هیچ اطلاعات رسمی از تاریخ معرفی این گوشی منتشر نشده، اما به لطف اطلاعات منتشر شده به وسیله بنچمارک گیک بنچ، بعضی از مشخصات کلیدی پوکو X4 5G در اختیار ما قرار گرفته است که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم. طبق گزارش های اخیر، این گوشی هوشمند به زودی در کشور هند و سایر بازار های گوشی هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد. پوکو X4 5G در فهرست منتشر شده گیک بنچ با شماره مدل 2201116PG ظاهر شده است. در توضیحات این فهرست آمده که این گوشی هوشمند شرکت پوکو با تراشه اسنپدراگون 695 به عنوان قلب تپنده به فروش می رسد.

باید خاطر نشان کنیم که این تراشه پردازنده مرکزی هشت هسته ای با حداکثز فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی و هسته های Kryo 660 دارد. کوالکام می گوید که این تراشه، از اینترنت 5G در دو حالت mmWave و Sub-6GHz پشتیبانی می نماید. به گفته این سازنده، عملکرد رندر گرافیکی و سرعت پردازش اطلاعات در پردازنده مرکزی این تراشه، به ترتیب تا 30 و 15 درصد قدرتمندتر شده است. گفته می گردد که نسخه ی جهانی این گوشی هوشمند از 6 گیگابایت حافظه رم بهره می برد که احتمال می رود نسخه با 8 گیگابایت حافظه رم آن نیز در هنگام عرضه در دسترس کاربران باشد.

پوکو X4 5G با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 یا MIUI 12.5 برای فروش روانه بازارهای گوشی هوشمند می گردد. باید خاطر نشان کنیم که این گوشی هوشمند شرکت پوکو در آزمایشات تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیاز 657 و 2053 را کسب نموده است. گفته می گردد که این گوشی به عنوان نسخه ری برند شده ردمی 11 پرو 5G در کشور چین رونمایی می گردد.

بنابراین با توجه به این موضوع می توان گفت که احتمالا پوکو X4 5G از نمایشگر 6.67 اینچی Full HD + AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. در قاب پشتی این گوشی احتمال می رود که از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از یک سنسور دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیسکلی به عنوان سنسورهای عمق و ماکرو استفاده گردد. بعلاوه گفته می گردد که این گوشی دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های صوتی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

آخرین شایعه ها حاکی از آن است که یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت وظیفه تأمین انرژی این گوشی هوشمند را بر عهده دارد که با یک شارژر 67 وات سریع شارژ می گردد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که نسل قبلی این گوشی هوشمند یعنی پوکو X3 پرو اوایل سال جاری رونمایی شد. این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی با وضوح +FHD از نوع LCD و رفرش ریت 120 هرتز است. قلب تپنده آن را پردازنده اسنپدراگون 860 با فرکانس 2.96 گیگاهرتزو تراشه گرافیکی آدرنو 640 تشکیل می دهد.

این گوشی هوشمند پوکو مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی است. بعلاوه در کنار آن دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی به چشم می خورد. در حفره نمایشگر هم دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تعبیه شده و بعلاوه انرژی آن به وسیله باتری 5160 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد. ضمناً نباید پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی را از قلم بیندازیم. باید دید در روزهای آینده چه اخباری درباره گوشی هوشمند تازه شرکت پوکو منتشر خواهد شد.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسخه جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون 695 در گیک بنچ ظاهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه جهانی پوکو X4 5G با اسنپدراگون 695 در گیک بنچ ظاهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید