مشخصات سامسونگ گلکسی A53 5G در گیک بنچ دیده شد

به گزارش وبلاگ حامد، تاریخ رونمایی و عرضه گوشی هوشمند گلکسی A53 5G سامسونگ ممکن است بسیار نزدیک باشد، زیرا مشخصات کلیدی این گوشی در وب سایت گیک بنچ به تازگی دیده شده است. اوایل سال جاری سامسونگ از گلکسی A52 5G، اولین گوشی میان رده با پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت (5G) در سری A و با چیپست بسیار محبوب اسنپدراگون 750 5G رونمایی کرد. غول کره ای فناوری از مدت ها پیش روی این گوشی کار می کند و به تازگی هم رندر هایی از این گوشی در فضای مجازی منتشر شده و قرار است در کشور هند تولید شود. اکنون مشخصات گلکسی A53 5G سامسونگ در وب سایت گیک بنچ به چشم می خورد که احتمالا به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A53 5G در گیک بنچ دیده شد

وب سایت MySmartPrice اعلام کرده که گوشی هوشمند آینده سامسونگ با کد SM A536U در تست های تک هسته ای 686 امتیاز و در تست های چند هسته ای 1874 امتیاز کسب کرده است. طبق لیست منتشر شده در این وب سایت، اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی اجرا می شود و به همراه رابط کاربری OneUI 4.0 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گیک بنچ همچنین نشان می دهد که گلکسی A53 5G سامسونگ با 6 گیگابایت رم عرضه می شود که احتمالا نسخه رم 8 گیگابایتی آن هم وارد بازار جهانی گوشی های هوشمند خواهد شد.

در لیست وب سایت گیک بنچ آمده که این گوشی هوشمند سامسونگ، یک چیپست هشت هسته ای با کد s5e8825 خواهد داشت. با نگاهی به سرعت کلاک و اطلاعات هسته های آن، حدس می زنیم که این چیپست مدیاتک Dimensity 900 یا چیپست اگزینوس 1200 سامسونگ باشد. این چیپست حداکثر سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز را ارائه می دهد. همچنین احتمالا در کنار این پردازنده، از پردازنده گرافیکی Mali G68 برای پردازش تصاویر در این گوشی هوشمند استفاده خواهد شد.

انتظار می رود سامسونگ گلکسی A53 5G در اوایل سال آینده معرفی شود. رندر های این گوشی هوشمند که ماه گذشته در فضای مجازی منتشر شد، از طراحی مبتنی بر حفره نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی با حاشیه های باریک، دوربین های چهارگانه پشتی، یک پورت Type-C و چیزهای دیگر خبر می دهند. رندرها نشان می دهند که این گوشی هوشمند در رنگ سفید عرضه می شود و انتظار می رود که گزینه های رنگی بیشتری در زمان ورود آن به بازار در دسترس کاربران باشد. این گوشی هوشمند با جدول زمانی عرضه در سه ماهه اول 2022، می تواند اوایل سال آینده معرفی شود.

همان طور که بالاتر هم به آن اشاره شد، گلکسی A53 5G جانشین گوشی هوشمند نسل قبلی خود یعنی گلکسی A52 خواهد بود. این گوشی هوشمند میان رده با استقبال خوبی از سوی کاربران و طرفداران سامسونگ روبه رو شده و در کشور ما هم یکی از گوشی های پرفروش به شمار میرود. این گوشی از یک صفحه نمایش سوپر امولد 6.5 اینچی با رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد. صفحه نمایش گلکسی A52 به میزان ای بزرگ هست که انجام بازی یا تماشای فیلم در آن بسیار دلپذیر باشد. به خصوص اینکه دوربین سلفی درون حفره ای بسیار کوچک در بالای صفحه واقع شده است و برای دید کاربر مسئله ای ایجاد نمی کند.

همچنین این گوشی از رزولوشن 1080p+ بهره می برد. بر روی این نمایشگر، شیشه محافظ گوریلا گلس 5 تعبیه شده است. برخلاف A53 که حاشیه های باریکی خواهد داشت، A52 اما از حاشیه های نسبتا زیادی در اطراف نمایشگر بهره می برد که برای این مدل از گوشی ها طبیعی است. گلکسی A52 روی پنل پشتی خود به چهار دوربین مجهز شده که قدرتمندترین آن، یک سنسور 64 مگاپیکسلی است که دوربین اصلی این گوشی هوشمند بالارده محسوب می شود.

یکی از قابلیت های جالب توجه دوربین این گوشی، لرزشگیر اپتیکال تصویر است که باعث می شود لرزش ها و تکان های ناخواسته تا حد زیادی خنثی شوند. این قابلیت به کاربران کمک می کند تا بتوانند تصاویر و فیلم های خوبی را ثبت و ضبط کنند. حالت شب دوربین این گوشی، 12 فریم را با یکدیگر ترکیب می کند تا عکس های باکیفیت و روشنی ثبت شود. همچنین به لطف بهره گیری از لرزشگیر اپتیکال، حالت شب کیفیت بهتری را به ارمغان می آورد.

شایان ذکر است که دوربین اصلی گلکسی A52 قادر به ثبت ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه نیز است. روی نمایشگر اما یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را شاهد هستیم که عکس های گرفته شده کیفیت خوب دوربین سلفی این گوشی را نشان می دهند. علاوه بر لنز اصلی در قاب پشتی، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی تعبیه شده و همچنین باید به دوربین های ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هم اشاره کنیم.

اطلاعات مذکور، تقریبا همه اطلاعاتی بود که از گوشی سامسونگ گلکسی A53 5G می دانیم. اما احتمالا در روز های آینده ما شاهد اخبار بیشتری از مشخصات و تاریخ رونمایی آن خواهیم بود.

منبع: 91mobiles

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات سامسونگ گلکسی A53 5G در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات سامسونگ گلکسی A53 5G در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید