کارهایی که نباید در هتل انجام داد(بخش اول)

به گزارش وبلاگ حامد، درست است که از قدیم گفته اند خانه آنجاست که دل خوش است؛ اما در هتل محل اقامت باید از عقل سلیم هم استفاده کرد و کمی احتیاط نمود.

هدف این مطلب این نیست که افراد آسان گذران را بترساند. اما هر کسی که به هتلی می رود، باید از سطحی از آگاهی برخوردار باشد و بداند که چطور باید رفتار کند. خطرات مربوط به هتل، از پنجره های خراب گرفته تا هزینه های سرسام آور، همگی واقعیت هایی هستند که باید آنها را مد نظر داشت. قدری پیش گیری، از فجایعی که ممکن است سفر شما را به کامتان تلخ نمایند، جلوگیری می کند. در ادامه به توضیح پنج نکته می پردازیم که بهتر است فکر انجام آنها را در هتل، از سرتان به در کنید.

کارهایی که نباید در هتل انجام داد(بخش اول)

به پنجره تکیه ندهید

داستان پنجره های ناامن هتل ها، حتی به اخبار هم کشیده شده است. در ماه ژوئن 2011، یک دختر دو ساله در استان مینسوتای امریکا که به پنجره هتلی در طبقه دوم تکیه داده بود، سقوط کرد. اگرچه این دختر زنده ماند، اما به بیمارستان منتقل شد. در همان هفته، هتل W در شهر آستین استان تگزاس نیز پس از چندین مورد افتادن و خرد شدن شیشه بالکن، برای چند روز تعطیل شد و بنابر گزارش ها، چهار نفر هم زخمی شدند. به تازگی نیز یک پسر هجده ساله از پنجره طبقه ششم یک سوئیت در استان نبراسکا سقوط کرد و زخم های جدی برداشت.

البته من هیچ آمار دقیقی از پنجره های هتل دارای عیب و ایراد، یا مرگ و میر ناشی از خرد شدن شیشه پنجره روی افراد در دست ندارم؛ اما یک نگاه عمیق به اخبار و نیز جست و جوی عبارت سقوط پنجره هتل در گوگل، برای اثبات صحت ادعای من مبنی بر تکیه ندادن به پنجره هتل، کافی است. البته این اصل در خصوص هر ساختمان بلند مرتبه ای درست است

با محتویات داخل یخچال کاری نداشته باشید

من یک مسافر با شرایط اقتصادی مبه وسیلهی هستم که برای من، محتویات یخچال با ملحفه هتل فرق چندانی ندارد؛ چرا که از آنها هیچ استفاده ای نمی کنم! اما بعضی اوقات وسوسه می شوم به درون آن یخچال کوچک سرکی بکشم و ببینم در آنجا چه خبر است (لازم به گفتن نیست که هیچوقت وسوسه نمی شوم در خصوص ملحفه کنجکاوی کنم!) یک شکلات اسنیکرز 4 دلاری در آنجا می بینم؟ عالی است! اما بهتر است بدانم که کنجکاوی من ممکن است منجر به هزینه های اضافی و ناخواسته گردد. سارا اشلیختر در کتاب خود با نام هزینه های پنهان هتل می نویسد: برداشتن و گذاشتن یک قلم کالا در یخچال، ممکن است باعث تحریک حسگرهای آن گردد و خیلی زود، قیمت آن کالا را به صورت حساب شما بیفزاید. در ماشین های حساس، حتی تکان خوردن کالاها هم ممکن است منجر به هزینه گردد؛ مثل وقتی که می خواهید غذا در یخچال بگذارید و ظرف غذا، به یکی از اقلام موجود در یخچال می خورد. اگر می خواهید تماماً از شر این کار راحت شوید و پیش از ورودتان آن را خالی نمایند، باز هم هشیار باشید چون ممکن است هزینه تأمین مجدد کالا برای شما محاسبه گردد.

با ظروف شیشه ای چیزی ننوشید

بد نیست مسافران وسواسی بدانند که هتل ها مرکز رشد میکرو ارگانیسم هایی هستند که به وسیله میهمانان یا مسافران قبلی به جا مانده اند. این احتمال وجود دارد که ریموت کنترل، ملحفه و کلید روشن و خاموش کردن لامپ، در زیر لامپ سیاه (نور فرا بنفش) کاملاً معین باشند و البته همه اینها روی ظروف شیشه ای هم می نشینند. بسیاری از میهمانان ظاهراً شجاع، بدون دستکش به این وسایل دست می زنند. اما واقعیتی در خصوص اتاق های هتل وجود دارد که حتی مسافران نه چندان سختگیر هم بهتر است آن را رعایت نمایند: پوشیدن دستکش. از همه اینها گذشته، ظروف شیشه ای با دهان شما تماس دارند.

من در کتاب خودم با نام روش پیدا کردن یک اتاق هتل تمیز در خصوص ظروف شیشه ای این طور نوشته ام: هیچ ضمانتی وجود ندارد که ظروف شیشه ای و فنجان های اتاق شما به وسیله کارکنان قسمت شست و شو کاملاً تمیز شسته شده باشند، یا حداقل با همان اسفنجی که حمام را تمیز می نمایند، آن را تمیز نموده باشند. بله! یک راه ساده برای حل این مسئله، این است که ظروف شیشه ای را خودتان و شخصاً با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید.

منبع: الی گشت

به "کارهایی که نباید در هتل انجام داد(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که نباید در هتل انجام داد(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید