ویندوز 11؛ هر آنچه از این آپدیت نو می دانیم

به گزارش وبلاگ حامد، مایکروسافت این روز ها در تدارک مراسم 24 ژوئن (3 تیر) خود است. رویدادی مختص پلت فرم ویندوز که قرار است اطلاعات نوی از تغییرات و نسخه نو آن ارائه گردد. اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از این مراسم و طراحی نو ویندوز منتشر نشده، اما اخیرا مایکروسافت با راه اندازی وب سایتی برای این رویداد، اطلاعات تازه ای را در اختیار علاقه مندان قرار داده است. از جمله تغییرات تازه، طراحی لوگوی نو ویندوز است که با گوشه های گرد و عناصر بصری مبتنی بر زبان طراحی Fluent Design مایکروسافت همراه شده است.

ویندوز 11؛ هر آنچه از این آپدیت نو می دانیم

به گزارش آی تی ایران، حال طبق آخرین گزارش ها، ردموندی ها قصد دارند تا در این رویداد از به روزسانی بصری Sun Valley برای ویندوز که مدت هاست شایعاتی پیرامون آن منتشر می گردد، رونمایی نمایند. با این آپدیت، تغییرات محسوسی در رابط کاربری ویندوز ایجاد خواهد شد به طوری که حتی می توان از نام ویندوز 11 برای آن استفاده کرد. حال اگر این پیش بینی درست باشد و طراحی نو ویندوز با نام ویندوز 11 معرفی گردد، قصد داریم نگاهی بیندازیم به هر آنچه تا به امروز از این نسخه در فضای وب منتشر شده است.

قیمت و زمان عرضه ویندوز 11

اگر ویندوز 11 مطابق با انتظارات در 24 ژوئن معرفی گردد، به احتمال زیاد در فصل پاییز سال جاری یا اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. از طرفی، با نگاهی به روال عرضه نسخه های نو ویندوز در سال های قبل، می توان گفت که مایکروسافت همیشه قبل از عرضه نسخه عمومی، نسخه بتای آن را در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار می دهد تا بتواند از بازخورد های دریافتی برای برطرف عیب ها و اشکالات احتمالی استفاده کند.

درخصوص قیمت هم باید گفت فعلا نمی توان در این رابطه اظهارنظری کرد، اما با توجه به قیمت ویندوز 10، می توان گفت که مایکروسافت تغییر زیادی را در بهای پرداختی این نسخه اعمال نخواهد نمود.

اگر این شرکت، مانند قبل از نسخه های پرو و هوم برای ویندوز 11 هم استفاده کند، احتمالا ویندوز 11 پرو با قیمت 200 دلار و ویندوز 11 هوم با قیمت 119 دلار به فروش خواهد رسید. ناگفته نماند که این احتمال هم وجود دارد که مایکروسافت گزینه به روزرسانی رایگان ویندوز 10 به ویندوز 11 را هم ارائه دهد. این رویه پیش تر هم از سوی این شرکت در قبال نسخه های قبلی ویندوز از جمله ویندوز 8 و ویندوز 7 هم مشاهده شد.

البته شاید هم مایکروسافت بخواهد برنامه Windows as a Service را در پیش گیرد و به جای عرضه نسخه نو ویندوز، نسخه فعلی یعنی ویندوز 10 را به روزسانی کند و کاربران در صورت تمایل این به روزرسانی ها و تغییرات نو را به صورت پک هایی روی نسخه ویندوز 10 دریافت نمایند.

قابلیت های احتمالی ویندوز 11

شایعات زیادی پیرامون قابلیت های نو ویندوز 11 منتشر شده که تمامی آن ها بر طراحی نو این نسخه با نام رمز Sun Valley حکایت دارند. هنوز معین نیست که آیا Sun Valley یک آپدیت نو خواهد بود یا نسخه ویندوز 11. اما کفه ترازو بیشتر به سمت ویندوز 11 سنگینی می نماید تا یک آپدیت معمولی. طبق آخرین شنیده ها، مایکروسافت میخواهد بسیاری از ویژگی هایی که برای نسخه ویندوز 10 ایکس طراحی نموده بود، به نسخه نو یعنی ویندوز 11 اضافه کند.

برای کسانی که آشنایی چندانی به ویندوز 10 ایکس ندارند، باید گفت که قرار بود این نسخه مجهز به تسک باری متفاوت، منوی استارت نو، اکشن سنتر متفاوت و چند ویژگی بصری نو برای دستگاه های مجهز به دو نمایشگر و بعلاوه دستگاه های مقرون به صرفه قیمت عرضه گردد. از جمله این ویژگی ها و قابلیت های نو می توان به بهبود عملکرد تایپ صوتی، کیبورد لمسی مدرن تر، بهبود میزان دکمه کیبورد ها و ارتقای صوت، رنگ و انیمیشن ها در محیط ویندوز اشاره نمود. مایکروسافت بعلاوه تغییراتی را هم در فونت های ویندوز اعمال خواهد نمود.

یکی دیگر از این قابلیت ها، منوی استارت شناور است. لبه های گرد منو ها و شناور بودن فهرست های تسک بار هم جزو تغییرات مورد انتظار برای ویندوز 11 است. اکشن سنتر هم با طراحی نو و مجهز به اسلایدر عرضه می گردد. علاوه بر ویژگی های بصری، تغییراتی را هم در طراحی مایکروسافت استور شاهد خواهیم بود که می تواند درآمدزایی بیشتری را برای توسعه دهندگان و برنامه سازان در پی داشته باشد. از آیکون های نو هم نباید غافل شد که می توانند تجربه متفاوتی را از کار با محیط ویندوز برای کاربر به ارمغان آورند. بعلاوه بخش تنظیمات اپلیکیشن هم دستخوش تغییراتی خواهد شد.

جدای از تغییرات که خود مایکروسافت برای ویندوز 11 تدارک دیده، کاربران هم انتظاراتی از این نسخه ویندوز دارند که امیدوارند مایکروسافت به آن ها توجه کند. یکی از این موارد، حالت تبلت برای این نسخه از ویندوز است. انتظار می رود که شاهد تعبیه یک منوی استارت لمسی، آیکون های عظیم تر در تسک بار و اکشن سنتر متفاوت باشیم. یکی دیگر از انتظارت کاربران، ارتقای قابلیت هایی همچون حالت شب (Dark Mode) است.

در ویندوز 10، زمانی که این حالت فعال می گردد، همچنان نور در بعضی از قسمت های ویندوز همچون فایل اکسپلورر مشاهده می گردد. از طرفی دیگر، بعضی از آیکون های ویندوز 10 بسیاری قدیمی هستند و شاید عمرشان به ویندوز 98 برگردد. بنابراین، مایکروسافت باید فکری برای این آیکون ها بکند و دستی روی آن ها بکشد.

با این حال، کمتر از دو هفته به 24 ژوئن و زمان معرفی طراحی نو ویندوز به جای مانده و باید منتظر ماند و دید که این شایعات و شنیده ها، تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهند شد.

منبع: فرارو

به "ویندوز 11؛ هر آنچه از این آپدیت نو می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 11؛ هر آنچه از این آپدیت نو می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید