وزیر دفاع آمریکا خواهان فشار بین المللی برای ایجاد صلح در افغانستان شد

به گزارش وبلاگ حامد، وزیر دفاع آمریکا خواهان افزایش فشارهای بین المللی جهت یاری به برقراری صلح در افغانستان شد.

وزیر دفاع آمریکا خواهان فشار بین المللی برای ایجاد صلح در افغانستان شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حامد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خواهان افزایش فشارهای بین المللی برای حصول توافق میان دولت افغانستان و طالبان و انتها دادن به درگیری در این کشور شد.

وزیر دفاع آمریکا در پیامی در توییتر نوشت: اوضاع امنیتی در افغانستان فشار بین المللی بیشتر برای رسیدن به یک سازش سیاسی مبتنی بر مذاکره جهت انتها دادن به این درگیری را ایجاب می نماید تا بتوان به مردم افغانستان دولتی را داد که می خواهند و شایسته آن هستند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه توضیح داد: همه جهان می توانند با ادامه کوشش به این موضوع یاری نمایند.

این تحولات در شرایطی روی می دهند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب گفت مأموریت نیروهای این کشور از افغانستان تا 31 آگوست (9 شهریور) پایان می یابد.

بایدن در پاسخ به سوال یکی از وبلاگ حامد در این باره که آیا تسلط گروه طالبان بر افغانستان اجتناب ناپذیر شده است پاسخ داد: خیر اینطور نیست.

با اینکه دولت آمریکا پیش تر تاریخ یازدهم سپتامبر را برای تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام نموده بود، رسانه های آمریکایی گزارش کردند که تا به امروز حدود نود درصد از سربازان آمریکایی خاک این کشور را ترک نموده اند.

علاوه بر این، نشریه پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی اطلاع داده است که فرایند خروج نظامی این کشور از افغانستان عملاً تکمیل شده است.

جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه در این باره گفت: رئیس جمهور صبح پنجشنبه (به وقت محلی) با تیم امنیت ملی خود ملاقات می نماید تا گزارش دوره ای درباره پیشرفت فرایند کاهش نظامیان ما در افغانستان را دریافت کند.

همزمان با برآورد ها درباره خروج آمریکا از افغانستان، نخست وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور اطلاع داد که حضور انگلیس در افغانستان بعد از 20 سال به انتها رسید.

خروج نظامیان خارجی از افغانستان با استقبال طالبان روبرو شده است، به طوری که اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به خبر خروج نظامیان آمریکا از بگرام گفت: طالبان از فرایند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت و استقبال می نماید.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، فرایند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن موقع، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست انتهای گفت وگوهای بین الافغانی تهران گفت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است، زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد، خصوصا در این گفت وگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزیر دفاع آمریکا خواهان فشار بین المللی برای ایجاد صلح در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا خواهان فشار بین المللی برای ایجاد صلح در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید