نکونام: تنها تیمی که از فشردگی مسابقات ضرر می نماید فولاد است، آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم

به گزارش وبلاگ حامد، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان مدعی شد این تیم به علت کمبود بازیکن بیش از سایر تیم ها از فشردگی مسابقات لیگ برتر لطمه خواهد خورد.

نکونام: تنها تیمی که از فشردگی مسابقات ضرر می نماید فولاد است، آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم

به گزارش وبلاگ حامد از اهواز، جواد نکونام در نشست خبری پیش از ملاقات فولاد خوزستان مقابل نساجی گفت: می دانیم بازی سخت و سنگینی داریم. در فوتبال ایران کیفیت تیم ها و بازیکنان به هم نزدیک شده است. فردا باید با تمرکز بالا و فعل خواستن وارد زمین شویم تا پیروز باشیم. شرایط فعلی تیم شرایطی نیست که مدنظر من باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: با اینکه شرایط فولاد الان مورد تأیید من نیست، ولی خوشحالم که با این بچه ها کار می کنم. این بازیکنان نشان داده اند که توانایی بالایی دارند. با توجه به اینکه بازی ها فشرده است، بیشترین ضربه را تیم ما می خورد چون پنجره نقل وانتقالاتی مان بسته بوده است و زمانی برای اضافه کردن بازیکن به تیم نداشته ایم. مانند فصل گذشته اما انگیزه زیادی داریم و امیدواریم فردا هم با دست پر زمین را ترک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به شرایط بدنی شاگردانش خاطر نشان کرد: در اسپانیا مثالی داشتیم که می گفت بدنسازی مثل بنزینی است که در باک ماشین ریخته می گردد. اگر بدن جان نداشته باشد هرچه جلو تر می روید احساس خطر می کنید. باید باک فولِ بنزین باشد تا بتوانید ادامه دهید. همواره در این دو سال با حضور مربی اسپانیایی که در اوساسونا هم کنار من بوده است، دیدید که شرایط بدنی ما تا آخر فصل فوق العاده بوده است. حتی هر چه جلو تر می رفتیم شرایط بدنی بازیکنان بهتر هم می شد.

وی ادامه داد: سال گذشته کار مان فوق العاده بود و من این کار را در نساجی هم انجام دادم. در این تیم در نیم فصل اول رتبه خوبی کسب کردیم، ولی در نیم فصل دوم برای کار بدنی که کردیم توانستیم بهتر ظاهر شویم. هر مربی تفکر خاص خودش را دارد، ولی شرایطی که من در بدنسازی در نظر می گیرم برای یک فصل پرفشار است. حتی آمادگی داریم که شرایط برای ما سخت تر هم بگردد. برنامه بازی ها طوری است که به صراحت می گویم تنها تیمی که از این بابت (فشردگی مسابقات) ضرر می نماید، تیم فولاد است، چون تعداد بازیکنان محدودی داریم.

نکونام بعلاوه توضیح داد: شما می توانید از بازیکنان آموزشگاه و جوان بهره ببرید، ولی در صورتی که به نتایجی که در لیگ در آن سال به دست می آید توجه نکنید و برای سال های آینده برنامه ریزی کنید. مثلاً تیم بارسلونا اگر بازیکن تاپ نخرد باید از بازیکنان آموزشگاه اش استفاده و در لیگ حضور پیدا کند تا برای سال های آینده برداشت کند. در فوتبال ایران نیز همینطور است. اگر قرار باشد هم سرمایه گذاری کنید و هم اینکه نتیجه بگیرید باید بازیکنان تاپ داشته باشید، بازیکنانی که می توانند در لحظه نتیجه بازی را عوض نمایند، اما اگر قرار است از بازیکنان جوان استفاده گردد، باید فقط در لیگ با یک رتبه خوب کار را تمام کنید. این باید تصمیم گیری گردد که ما کدام را می خواهیم. تیمی که مدنظر من است، تیمی است که باید زحمت بکشد و کوشش کند و در آخر هر تصمیمی گرفته گردد، مسئله ای وجود نخواهد داشت.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با اشاره به آخرین شرایط بازیکنان مصدوم تیمش یادآور شد: مصدومانی که داریم، در این شرایط خیلی به ما زحمت می زنند، ولی می دانید من در این سه سال نگرانی از این بابت نداشته ام. هر بازیکنی در تیم مصدوم گردد بازیکنان دیگر را جایگزین می کنیم و برترین عملکرد را خواهند داشت، چون نفر برای ما اهمیت ندارد و تنها تیم مهم است.

وی در واکنش به این موضوع که روی کادر فنی فولاد فشار وجود دارد، خاطر نشان کرد: فشاری روی ما وجود ندارد، با بودن تیم های دیگر که پنجره باز داشتند و توانستند بازیکنان خوب بگیرند و مدعی هستند. در کنار آنها ببینید در فوتبال ما تیم هایی هستند که حداقل دو برابر ما سرمایه گذاری کردند، ولی نه سهمیه گرفتند و نه توانستند قهرمانی کسب نمایند. فوتبال همه اش بازیکن و پول نیست. طرفداران ما می دانند در حدود سه سالی که در خدمت باشگاه بزرگ فولاد بودم، قطعاً این اعتماد به من وجود دارد که بازیکنان باکیفیتی می گیرم و بازیکنان اینجا باید برای فولاد زحمت بکشند و قدر فولاد را بدانند.

ما مجبوریم تا نیم فصل ادامه بدهیم و در نیم فصل قطعاً تیم را تقویت می کنیم.، نکونام با بیان این جمله ادامه داد: یکی از صحبت هایی که من از روز اول داشتم، تقویت تیم برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیاست. من اصلاً دوست ندارم در باشگاهی کار کنم که آن تیم نخواهد برای جایگاهی کوشش کند. من آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم. من باید باشگاهم و اطرافیانم برای پیروزیت بجنگند، حتی اگر برای یک پله صعود باشد. تا نیم فصل باید کار را جلو ببریم و با توجه به مصدومیت های پرشماری که داریم در نیم فصل تیم مان را تقویت کنیم. تیم ما تیم خوب و زورداری است و احتیاج به یکسری نفرات داریم. حالا باید تا نیم فصل جلو برویم و در نیم فصل دوم هم عملکرد بهتری خواهیم داشت و هم مصدومان کمتری. بازیکنان جدیدی که به ما اضافه خواهند شد نیز به تیم یاری خواهند کرد. هر بازیکنی هم که زحمت بکشد در کنار ما خواهد بود و هر کسی هم که زحمت نکشد در نیم فصل از جمع ما جدا خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره داوری ها هم گفت: من در سال اولی که در فولاد بودم باید دوم می شدیم، ولی اتفاقاتی افتاد که گذشته است. سال گذشته هم خیلی از داوری ضربه خوردیم و با یک امتیاز جایگاه چهارم با ششم را عوض کردیم، با این حال تا روز آخر در کورس سهمیه بودیم. در بحث داوری از روزی که من آمدم نه نفعی بردیم و نه ضرری کردیم و تا الان مشکل داوری نداشتیم و اگر هر صحبتی هم می گردد قطعاً به این علت است که فوتبال مان پیشرفت کند و بحث این نیست که من حتماً باید ببرم یا نه. قطعاً داوری یک روز به نفعم می گردد و یک روز هم به ضررم. اعتراضات هم به لحظه انجام می گردد و در نهایت همه چیز تمام می گردد. بدون شک داوران نیز دوست ندارند این همه فشار روی آنها باشد و می خواهند برترین عملکرد را داشته باشند. در این چهار هفته گذشته نه ضرر کردیم و نه نفعی داشتیم و این نشان می دهد داوران خوب قضاوت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نکونام: تنها تیمی که از فشردگی مسابقات ضرر می نماید فولاد است، آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکونام: تنها تیمی که از فشردگی مسابقات ضرر می نماید فولاد است، آدمی نیستم که در یک تیم معمولی کار کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید