نحوه بازیابی اطلاعات لپ تاپ در صورت فراموشی رمز عبور

به گزارش وبلاگ حامد، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که رمز عبور لپ تاپ خود را فراموش کنید. روشی وجود دارد که در سرانجام اگر رمز خود را به یاد نیاوردید می توانید آن را امتحان کنید.

نحوه بازیابی اطلاعات لپ تاپ در صورت فراموشی رمز عبور

بعضی با مشکل فراموشی رمز عبور رایانه شخصی روبرو می شوند که دسترسی به آن را که ممکن است حاوی اطلاعات و داده های مهم باشد، غیرممکن می نماید.

خوشبختانه، حتی اگر رمز عبور خود را فراموش نموده باشید؛ راهی برای بازیابی اطلاعات مهم از رایانه شما وجود دارد.

داده های رایانه قابل بازیابی هستند؛ اما هیچ تضمینی برای این وجود ندارد. اگر داده ها رمزگذاری نشده باشند، کار ساده است. از یک دیسک بوت برای دور زدن ویندوز بهره ببرید و سپس به سادگی داده ها را در یک درایو USB خارجی از خط فرمان کپی کنید (برای انجام این کار به مقداری تسلط بر دستورات DOS احتیاج دارید).

از طرف دیگر، می توانید لپ تاپ خود را جدا کنید، هارد دیسک را بردارید و از کیت آداپتور USB-to-SATA بهره ببرید که می تواند درایو داخلی شما را به یک درایو متصل به USB تبدیل کند؛ اما برای اطمینان باید سازگاری با درایو خود را آنالیز کنید.

اگر درایو با BitLocker یا سیستم فایل رمزگذاری شده ویندوز، رمزگذاری شده باشد؛ کار شما حتی دشوارتر می گردد. اگر با حساب مایکروسافت وارد شده اید، می توانید کلید بازیابی آن درایو سیستم را با رفتن به https://onedrive.com/recoverykey و کپی کردن کلید بازیابی در آن درایو پیدا کنید. اما این گزینه برای یک حساب محلی در دسترس نیست و اگر پس از رمزگذاری درایو، از کلید بازیابی خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید، شانسی نخواهید داشت.

طبق اعلام ZNet، ممکن است بتوانید از یک ترفند قدیمی بهره ببرید که شامل بوت شدن از درایو بازیابی و فریب دادن ویندوز برای باز کردن یک پنجره Command Prompt اداری است که در آن می توانید رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

منبع: 24ae

وبلاگ حامد فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نحوه بازیابی اطلاعات لپ تاپ در صورت فراموشی رمز عبور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه بازیابی اطلاعات لپ تاپ در صورت فراموشی رمز عبور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید