مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLS

به گزارش وبلاگ حامد، پورشه که همیشه به خاطر خودروهای اسپرتش شناخته می گردد، در نظر داشت که با فراوری مدل پانامرا صندلی خود را در بازار بیش از گذشته تثبیت کند و با ارائه خودرویی چهاردر، که مناسب خانواده باشد، در بازار صندلی مطلوب تری را به دست آورد. اما کمپانی های دیگر مثل مرسدس بنز و مازراتی نیز در این میان از رقبای پورشه در زمینه خودروهای سدان لوکس با ظاهری زیبا بودند. در این مطلب به سراغ این خودروها رفتیم و در ادامه، قصد داریم به مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLS بپردازیم.

مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLS

مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته

کواتروپورته یکی از مدل های مازراتی است که فول اسپرت محسوب می گردد. این مدل دارای موتور 4700 سی سی 8 سیلندر است که 433 اسب بخار قدرت فراوری می نماید و قدرت فراوریی اش 33 اسب بخار بیش تر از مدل پانامرا4S پورشه است. اما از نظر قیمت بی شک مازراتی کواتروپورته با پانامرا 4S پورشه تفاوت چشم گیری دارد و در این رده خودروی گران تری محسوب می گردد.

با مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته باید گفت که کواتروپورته هنگام حرکت صدایی غرش گونه از لوله اگزوزش فراوری می نماید که می تواند آزاردهنده باشد. اما اگر این خودرو را از روی حالت اسپرت بردارید، صداها نیز کم و قابل تحمل می گردد.

شتاب صفر تا 100 مازراتی کواتروپورته در محدوده 5 ثانیه طی می گردد که به پانامرا 4S خیلی نزدیک است، اما پانامرا 4S بدون شک در جاده می تواند این خودرو را پشت سر بگذارد.

آن ها که تجربه رانندگی با این خودرو را دارند، می گویند در مسافت های طولانی و جاده های پردست انداز یا پیچ وخم ها، کواتروپورته ناپایداری بیش تری نسبت به پانامرا 4S از خود نشان می دهد. دلیل آن را نداشتن سیستم تعلیق قابل تنظیم در این خودرو می دانند. اما از آن طرف یاری فنرهای کواتروپورته محکم تر است، سیستم تعلیق ثابت و استاندارد آن می تواند توجه خیلی ها را به خود جلب کند.

با آن که فضای داخلی پورشه پانامرا 4S از چرم و چوب ساخته شده و طراحی زیبایی دارد، اما طراحی داخلی مازراتی کواتروپورته می تواند در این رقابت پیروز باشد، چون خیلی ها آن را شبیه به یک شاهکار مهندسی یا حتی یک قطعه هنری دانسته اند.

مصرف سوخت ترکیبی در پانامرا4S 12 لیتر است، اما این رقم در کواتروپورته به 15.7 لیتر می رسد. معین است که پورشه پانامرا4S کم مصرف تر خواهد بود. پس از نظر شتاب و مصرف پورشه در جایگاه بهتری قرار می گیرد.

مقایسه پورشه پانامرا با مرسدس بنز CLS

خودروی CLS مرسدس بنز نیز مانند پورشه یک خودرو از خانواده خودروهای آلمانی به شمار می رود که هر دو تقریباً در یک زمان فراوری شدند. مرسدس بنز همواره به طراحی های خشن و مغرور معروف است، اما در این خودرو علاوه بر آن که سعی نموده حالت لوکس و باشکوه خود را حفظ کند، نمادهای اسپرت، جذاب و هیجان انگیز را هم به کار برده تا بتواند خودرویی باب میل سلیقه های مختلف معرفی کند.

طراحی پورشه پانامرا 4S نیز که برای همگان معین است؛ اسپرت با بدنه ای ساده اما زیبا و پرابهت. اما از نظر ظاهری، شیفتگان CLS آن را یک سر و گردن از پورشه پانامرا 4S بالاتر می دانند. دکمه ها و کلیدهای زیاد روی داشبورد پانامرا4S و جذابیت چرم و چوب کنار هم می تواند هیجان زیادی را از همان اول به شما منتقل کند تا حس کنید وارد یک خودروی مسابقه ای شده اید.

با مقایسه پورشه پانامرا با مرسدس بنز CLS متوجه می شوسم که خودروی مرسدس بنز CLS هم از چوب و چرم برای طراحی داخلی خود استفاده نموده، اما در مقایسه با پورشه پانامرا 4S دل بازتر است و چیدمان آن به اندازه پورشه مجلل نیست. اما از نظر راحتی جایگاه ها می توان گفت CLS جایگاه های عظیم تر و راحت تری دارد اما فضای عقب هر دو تا حدودی می تواند برای نشستن سه نفر ناراحت باشد. طراحی داخلی هر دوی این ها زیباست، اما انتخاب نهایی بستگی به سلیقه متفاوت افراد دارد.

همان طور که قبلاً نیز اشاره نموده ایم، پانامرا 4S از موتور 4800 سی سی V8 برخوردار است که 395 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. موتور CLS نیز 4600 سی سی حجم و 8 سیلندر دارد که به یاری توربوشارژرهای دوقلو گشتاور را بالا می برد و 402 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. البته پانامرا در مدل توربوی خود این موتور را کار گذاشته است، اما در مدل 4S این گونه نیست. بااین حال پانامرا قدرت کم تر موتور را با شتاب بالاتر خود جبران نموده است. شتاب بنز CLS پنج ثانیه است که تا حدودی از پورشه بالاتر می گردد.

پورشه پانامرا با جعبه دنده 7 دنده PDK در مقایسه با جعبه دنده 7 سرعته CLS بار دیگر گوی سبقت را می رباید. درضمن حداکثر سرعت پورشه پانامرا 4S معادل 282 کیلومتر بر ساعت است و در مرسدس بنز CLS سرعت 250 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده. اما از طرف دیگر مصرف بنزین در CLS کم تر است.

با مقایسه پورشه پانامرا با CLS باید گفت در حالت ترکیبی مرسدس بنز CLS حدود 9 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر می سوزاند که این رقم در پورشه پانامرا4S، حدود 11 لیتر است. هر دوی آن ها نیز از آپشن ها و امکانات زیادی مثل نمایش گر، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرم کن برای جایگاه ها، جایگاه های برقی، سیستم های صوتی قدرتمند و غیره برخوردارند.

درکل، مرسدس بنز CLS به عنوان یک خودروی خانوادگی رفتار آرام تر و معقول تری دارد، اما اگر یک خودروی اسپرت تر و هیجان انگیزتر بخواهید پورشه پانامرا می تواند گزینه بهتری محسوب گردد.

درباره پورشه پانامرا بیشتر بخوانید:

  • معرفی پورشه پانامرا و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با پورشه پانامرا
منبع: دیوار

به "مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLS" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLS" امتیاز داده اند | 3.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پورشه پانامرا با مازراتی کواتروپورته و مرسدس بنز CLS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید