لزوم کاهش بروکراسی ها برای تحرک بخشی به پروژه های عمرانی

به گزارش وبلاگ حامد، خبرنگاران/سمنان معاون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بر لزوم کاهش بروکراسی ها در فرایند اجرایی کردن پروژه های حوزه عمرانی به منظور تحرک بخشی به آنها تاکید نمود و گفت: تحرک بخشی به فرایند اجرایی پروژه های عمرانی در سطح استان، به وسیله مصوبات شورای فنی قابل تحقق است.

لزوم کاهش بروکراسی ها برای تحرک بخشی به پروژه های عمرانی

محمد حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه شورای فنی، بالاترین مرجع فنی و تخصصی استان است، گفت: ضرورت دارد تا این شورا در راستای گره گشایی از پروژه های عمرانی استان، تصمیمات نافذ داشته باشد.

وی اضافه نمود: مصوبات این شورا باید بر اساس ظرفیت های قانونی که برای شورای فنی لحاظ شده، در راستای تحرک بخشی پروژه ها و برطرف مسائل باشد که این مهم از چالش های جدی دولت است.

حمیدی تاکید نمود: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید به صورت ویژه پای کار بوده و برای پیگیری و برطرف مسائل پروژه های عمرانی خود، موارد را احصاء نموده و طی ارائه پیشنهادات و راهکارها، از ظرفیت شورای فنی استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت: احتیاج است تا اقدامات و روش های نو فناوری و علمی به وسیله دستگاه های اجرایی احصاء و در راستای کاهش هزینه ها و مسائل مردم، در قالب پیشنهاد به شورا ارائه گردد.

معاون استاندار سمنان توضیح داد: مدیران حوزه فنی استان ضمن کاهش بروکراسی ها در فرایند اقدامات و امور حوزه عمرانی، از حوزه اختیارات قانونی خود به برترین نحو ممکن برای پیشرفت در فرایند اجرایی طرح های عمرانی و فنی، استفاده نمایند.

حمیدی ضمن تاکید بر اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی استان به صورت مستمر رصد می گردد، گفت: این مهم باید در اولویت شورای فنی استان قرار داشته باشد تا شاهد افزایش سرعت فرایند اجرای احداث و تکمیل طرح های عمرانی باشیم.

وی مطرح کرد: بعضی از پروژه های عمرانی امروز متوقف شده و یا نیمه تمام مانده و فرایند اجرایی پیشرفت به کندی پیش می رود که احتیاج است تا شورای فنی جدی تر با حضور مدیران کل، در این خصوص ورود کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: عدم حضور مدیران کل دستگاه ها اجرایی در شورای فنی استان پسندیده نیست و ضرورت دارد تا در راستای حل مسائل در حوزه پروژه های عمرانی و استفاده به برترین شکل ممکن از اعتبارات موجود، برای حضور در جلسات اهتمام جدی تری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم کاهش بروکراسی ها برای تحرک بخشی به پروژه های عمرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم کاهش بروکراسی ها برای تحرک بخشی به پروژه های عمرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید