لزوم ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها در حسابرسی شرکت ملی گاز

به گزارش وبلاگ حامد، رئیس امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز ایران گفت: ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها و پایان کمک رساندن به سازمان در دستیابی به اهداف از وظایف کلیدی و بسیار مهم حسابرسی است.

لزوم ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها در حسابرسی شرکت ملی گاز

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا هادی گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف و اجرای مدیریتی کارآمد و اثربخش، آنالیز اصلاح فرآیندها در حوزه های عملیاتی، اقتصادی، کالا، منابع انسانی و ... از دیگر اقدام های این امور برای تسهیل در کارها در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: دامنه اختیارات این امور در سطح شرکت ملی گاز هیچ محدودیتی ندارد و طبق نظام نامه حسابرسی داخلی و ابلاغ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ما بدون محدودیت در هر حوزه ای، می توانیم فعالیت خود را انجام داده و گزارش ها را به منابع ذیصلاح در داخل شرکت بازتاب دهیم تا بتوانیم اصلاح فرآیندها را در موارد موردنظر در سطح شرکت اجرایی کنیم.

رئیس امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز با اشاره به مستند نظام نامه حسابرسی داخلی مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز که بر نقش، اهداف، صندلی سازمانی، برنامه ها و وظایف محوله و مسئولیت های سازمانی و حرفه ای این امور منطبق است،اضافه نمود: این اقدام ها با هدف حصول اطمینان از نحوه صحیح اجرای برنامه ها، فعالیت ها و بودجه بندی های شرکت انجام می گردد تا سازمان بهبود و اصلاح فرآیندها در بخش های مختلف را که لازمه پیشرفت سازمانی است، به تماشا بنشیند.

هادی درباره فعالیت ها و اقدام های برنامه ریزی شده سال جاری در این مجموعه، اظهار کرد: افزون بر مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران درباره برنامه های تبیین شده سال 99، دستورعملی هم ازسوی وزیر نفت در تاریخ 25 مردادماه 1398 به شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت درباره افزایش کنترل های داخلی به ویژه در حوزه اقتصادی ابلاغ شده که از آن چک لیستی با 32 بند تهیه شده که به نوعی فرم خوداظهاری است و شرکت ها این فرم را ماهانه برای ما ارسال می نمایند.

وی با ارزیابی مثبت درباره پیشرفت در عملکرد شرکت ها با توجه به سیستم جامع اقتصادی در حال انجام در شرکت ملی گاز ایران، گفت: در این زمینه پیشرفت خوبی همراه با بهبود فرآیندها داشتیم و امیدواریم بتوانیم با کوشش بیشتر، این حوزه را از خوداظهاری به رسیدگی در شرکت ها ارتقا داده و گزارش آن را به مدیر کل حسابرسی امور مجامع وزارت نفت برسانیم.

رئیس امور حسابرسی داخلی شرکت ملی گاز همچنین با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، توضیح داد: هم اکنون با توجه به شرایطی که در جهان حاکم است، سفر به شرکت های مختلف در استان ها را که به منظور ارزیابی و آنالیز موارد انجام می شد، محدود نموده و با استفاده از نرم افزارهای اقتصادی، نیروی انسانی یا سامانه جامع نفت، رسیدگی از راه دور را به حداکثر رساندیم و کوشش داریم تا حد امکان، مگر در موارد خاص، از حضور فیزیکی در محل خودداری کنیم.

هادی در سرانجام با تاکید براینکه حسابرسی قصد ندارد مچ افراد را بگیرد، گفت: ما بر این باوریم که به عنوان حلقه ای از زنجیره شرکت ملی گاز ایران، باید با هم همکاری کنیم تا بتوانیم به مسیرهای بهتر برسیم، این امر به این معناست که اصلاح فرآیندها برای ما مهم است و وقتی این توضیحات برای شرکت ها و مسئولان داده می گردد، فضای مناسبی ایجاد شده و در همکاری با یکدیگر، کارها بهتر و سریع تر انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لزوم ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها در حسابرسی شرکت ملی گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندها در حسابرسی شرکت ملی گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید