فیلم ، وعده های آبکی آبفای خراسان شمالی ، آب هست، تدبیر نیست

به گزارش وبلاگ حامد، مردم چند روستای شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی مدت هاست که شاهد هدررفت آب از منبع آب روستاهای خود هستند و هر بار به وعده مسئولان آبفا در راستای تعمیر آن جامه عمل پوشانده نمی گردد.

فیلم ، وعده های آبکی آبفای خراسان شمالی ، آب هست، تدبیر نیست

به گزارش وبلاگ حامد آنلاین به نقل از فارس، چند سال از انتشار اولین تصاویر از هدر رفت آب از منبع تأمین آب روستاهای قلندرتپه و کوشکی کیکانلو از توابع شهرستان مانه و سملقان می گذرد. آن سال ها آبفای روستایی قول مساعد برای حل این مشکل را داد، قولی که هیچ گاه رنگ حقیقت به خود نگرفت! تا اینکه آبفای روستایی و شهری ادغام شدند و اهالی این دو روستا ناامید از وعده های نافرجام مسئولین دوباره با ارسال عکس و فیلم نسبت به عدم رفع این معضل گلایه کردند.

تماس تلفنی خبرنگار با روابط عمومی آبفای استان و قول پیگیری مانع انتشار تصاویر شد، اما باگذشت چند ماه تصاویر جدید ارسالی اهالی این روستاها خبر از اهمال مدیران آبفا می دهد. گلایه اهالی این روزهای روستاییان دیگر از هدررفت آب فراتر رفته و آن ها نسبت به سست شدن پایه های منبع و سقوط آن هراس دارند.

مرتضی یکی از ساکنین روستای قلندرتپه که تصاویر را ارسال نموده مطرح نمود : بنده ساکن بجنورد هستم و این روزها برای یاری به کشاورزی پدر پیرم آخر هفته ها به روستا می آیم. مرتضی که به قول خودش به خاطر باران چند روز گذشته این بار ترک عادت نموده و اول هفته در روستا به یاری پدر شتافته در ادامه گفت: نگرانی عمده ما سقوط منبع آب و خسارت سنگین و از آن طرف بی آبی اهالی روستاست. به دلیل نشتی منبع پمپ آب روستا به طور مستمر و مداوم در حال کار است تا آب را وارد منبع کند. به عقیده مرتضی نشتی که با کمترین هزینه رفع می شد این روزها با هزینه زیاد مقاوم سازی پایه های منبع و پی آن در روزهای سخت مالی کشور یک بار اضافی است. البته یک مشکل دیرینه هم جهت جابه جایی این منبع آب وجود دارد و آن عدم تأیید میراث فرهنگی استان جهت استقرار منبع جدید در کنار دست منبع فعلی است.

همان طور که در تصاویر تعیین است، نشت چندین ساله آب باعث جلبک گرفتگی پایه های منبع و تشکیل نیزار در پایین دست این منبع شده است. حالا که هدر رفت آب برای متولیان این مایه حیات در خراسان شمالی از کمترین اهمیت نیز بی بهره است، یک درخواست و اینکه از خسارت سنگین احتمالی پیشگیری کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "فیلم ، وعده های آبکی آبفای خراسان شمالی ، آب هست، تدبیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، وعده های آبکی آبفای خراسان شمالی ، آب هست، تدبیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید