ضرورت اخذ مصوبه فاینانس قطار شهری در سفر رئیس جمهور به تبریز

به گزارش وبلاگ حامد، خبرگزاری خبرنگاران-عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: کوشش می کنیم تا به اهداف معین شده شده بر اساس برنامه پنج ساله و منظره 12 ساله برسیم.

ضرورت اخذ مصوبه فاینانس قطار شهری در سفر رئیس جمهور به تبریز

به گزارش خبرنگارما در تبریز؛شهرام دبیری در نطق میان دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به راهبردهای وزارت کشور در ارتباط با سیاستهای بودجه 1401، اظهار کرد: راهبردهای وزارت کشور در ارتباط با سیاستهای بودجه 1401 مواردی همانند تقویت حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماندها، توسعه زیرساخت های الکترونیکی، استفاده از ابزارهای مناسب برای افزایش رضایتمندی شهروندان، ارتقای تاب آوری شهری برای مقابله با حوادث، افزایش خوداتکایی و عایدی پایدار، محرومیت زدایی از بافتهای ناکارآمد و حاشیه نشین، افزایش نشاط اجتماعی با مشارکت شهروندان و ... را در بر می گیرد.

وی در آنالیز بودجه امسال و سال آینده شهرداری شهرداری تبریز عنوان نمود: بودجه شهرداری از نظر عایدی، از جمله عایدیهای ناشی از عوارض عمومی و عوارض اختصاصی و وجوه و املاک شهرداری و ... می گردد. بودجه مصوب 1400 شهرداری بدون در نظر گرفتن بودجه سازمان ها پنج هزار و 171 میلیارد و بودجه پیشنهادی 1401 نیز پنج هزار و 490 میلیارد است که افزایش معقولی دارد.

دبیری عنوان نمود: اما آنچه در 9 ماهه امسال و سه ماهه آخر سال گذشته محقق شده، سه هزار و 837 میلیارد است که نسبت به آنچه محقق شده، افزایش زیادی دارد و نسبت به بودجه مصوب 1400 نیز قابل قبول است.

وی اضافه کرد: بودجه سازمان ها نیز سه هزار و 561 میلیارد است و یک هزار و 31 میلیارد ارقام تکراری است که شهرداری به سازمان ها یاری می نماید. بدون ارقام تکراری، کل بودجه شهرداری هشت هزار و 20 میلیارد است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص پروژه های شهرداری تبریز گفت: پروژه های عمرانی شهرداری 535 مورد است و سازمان ها نیز 136 پروژه دارند. در این میان 95 پروژه نو از جمله پارک بزرگ نیز وجود دارد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین شرایط قطار شهری تبریز اظهار کرد: خط 1 حدود 200 میلیارد بدهی به پیمانکاران دارد اما با این حال 95.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا سال آینده تمام می گردد اما اتمام این خط نیازمند 1200 میلیارد بودجه است.

دبیری ادامه داد: خط 2 نیز پیشرفت 20 درصدی دارد و تا به امروز 1200 میلیارد برای آن هزینه شده که البته برای تکمیل آن 14 هزار و 500 میلیارد بودجه ضروری است و اگر به شکل فعلی پیش برویم، 15 سال طول می کشد تا این خط تکمیل گردد.

وی اضافه کرد: مگر اینکه تکمیل این خط را با پیگیری با مهمترین موضوع یعنی فاینانس پیش ببریم. موضوع فاینانس به مراحل پایانی رسیده و از برخی نمایندگان و از آقای استاندار هم خواسته ام که پیگیر آن باشند تا در سفر ریاست جمهوری، مصوبه این فاینانس را بگیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان نمود: این فاینانس حدود 420 میلیون دلار و بازپرداخت آن پنج ساله است که می توانیم در عرض سه سال خط 2 را تمام کنیم و باید در نظر بگیریم که اگر فاینانس نباشد، باید در خصوص ادامه یا توقف این خط صحبت کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ضرورت اخذ مصوبه فاینانس قطار شهری در سفر رئیس جمهور به تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اخذ مصوبه فاینانس قطار شهری در سفر رئیس جمهور به تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید