شیائومی MIUI 13 را با اندروید 11 و 12 آزمایش می نماید؛ فهرست گوشی ها را ببینید

به گزارش وبلاگ حامد، کد منبع MIUI 13 نشان می دهد که شیائومی 12X به احتمال زیاد ماه آینده در کنار سری شیائومی 12 عرضه می گردد. علاوه بر این ها شیائومی روی گوشی ردمی K50 با رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 هم کار می نماید. اکنون فهرستی از دستگاه هایی که ممکن است جزء اولین هایی باشند که رابط کاربری MIUI 13 را دریافت می نمایند، باز هم به لطف کد منبع این سیستم عامل تعیین شده است.

شیائومی MIUI 13 را با اندروید 11 و 12 آزمایش می نماید؛ فهرست گوشی ها را ببینید

کاربران گوشی های Mi Mix 4، Mi 11 Ultra، Mi 11، Redmi K40، K40 Pro، Mi 10S و Mi 11 Lite 5G باید انتظار داشته باشند که گوشی هایشان به زودی به روزرسانی رابط کاربری نو شیائومی مبتنی بر اندروید 12 را دریافت کند. بعلاوه نسخه های بتا برای این گوشی های مذکور، قبلا دیده شده است.

شایان ذکر است که شماره ساخت نرم افزار برای ردمی K50 و شیائومی 12X نشان می دهد که این گوشی ها با نوترین پوسته شیائومی مبتنی بر اندروید 11 عرضه خواهند شد. با این حال، با توجه به اینکه هنوز تا عرضه رسمی هر دو گوشی زمان زیادی به جای مانده، این موضوع ممکن است تغییر کند.

همان طور که احتمالا می دانید، شیائومی بالاخره قرار است رابط کاربری MIUI 13 خود را در روز 25 آذر به صورت رسمی و در کنار گوشی های پرچم دار سری 12 معرفی کند. وجود تغییرات ظاهری مجذوب کننده در رابط کاربری MIUI 13 امری حتمی بوده، اما بسیاری انتظار دارند تا علاوه بر زیبایی پوسته اندرویدی مخصوص شیائومی، با سیستمی پایدار و قابل اتکا روبه رو باشند. شیائومی در ماه های گذشته مجبور شد برای برطرف باگ های پر تعداد MIUI 12، آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را برای گوشی هایشان منتشر کند.

گفته می گردد که اپ دوربین گوشی های شیائومی در رابط کاربری نو با آپدیت هایی روبه رو شده و حال کاربران می توانند آخرین لنز استفاده شده خود را بعد از باز کردن دوباره دوربین مشاهده کنند. MIUI 13 به یک شخصیت مجازی به نام XiaoAi هم مجهز شده، و ویجت هایی هم برای رهگیری بارها خواهد داشت. با این وجود کارشناسان انتظار دارند که علاوه بر افزوده شدن خصوصیات نو و طراحی متفاوت به رابط کاربری، MIUI 13 بتواند سازگاری بیشتری بین گوشی و پلتفرم های دیگری مانند لپ تاپ به وجود بیاورد. در صورت تحقق این امر کاربران می توانند محتوای مورد نظر خود را به صورت یکپارچه در کامپیوترهای ویندوزی مشاهده نموده و متن ها را از اندروید به ویندوز کپی و پیست کنند.

از سوی دیگر گفته می گردد که MIUI 13 با انیمیشن های نو و فونت های متنوع تر ارائه گردد. بعلاوه خوشبختانه با طراحی مجدد آیکون های برنامه ها و پس زمینه های MIUI 13 روبه رو خواهیم شد. بد نیست نگاهی کوتاه به بعضی از ویژگی های این رابط کاربری نو بیاندازیم. جعبه ابزار هوشمند یا Smart Toolbox پیش از این در اپلیکیشن های پخش ویدیو مانند MIUI Video یا تیک تاک در دسترس بود و به کاربر اجازه می داد که اپلیکیشن ها را در پنجره ای کوچک اجرا نموده و به آن دسترسی داشته باشند، دقیقا مانند اج اسکرین که در دستگاه های سامسونگ وجود دارد. در رابط کاربری MIUI 13 انتظار می رود که Smart Toolbox قابل دسترس در تمامی بخش ها باشد. این ویژگی اجازه خواهد داد که به صورت هم زمان از امکانات مختلف استفاده نموده و به آن ها دسترسی داشته باشید.

زمانی که با اپلیکیشن دوربین کار کنید فرقی نمی کند که چه تنظیماتی را اعمال نموده یا از کدام دوربین بهره ببرید، پس از اینکه اپلیکیشن را بستید، تمامی تنظیمات به حالت پیش فرض باز خواهند گشت. چنین اتفاقی دیگر در رابط کاربری MIUI 13 رخ نخواهد داد. در واقع زمانی که اپلیکیشن دوربین را ببینید، تنظیمات اعمال شده ذخیره خواهند شد تا پس از باز کردن مجدد اپلیکیشن دوربین آخرین تنظیمات اعمال شده و دوربین مورد استفاده در دسترس قرار خواهند گرفت. در نسخه MIUI 11 ویژگی در اپ والت وجود داشت که اطلاعاتی از اپلیکیشن های نصب شده را در اختیارمان قرار می داد. حال انتظار می رود که چنین ویژگی در نسخه نو رابط کاربری شیائومی در اختیار کاربران قرار گیرد. به این صورت که پیش نمایشی از اپلیکیشن های موجود در اپ والت در پنجره ای کوچک به نمایش در خواهد آمد.

به نظر می رسد که شیائومی نه تنها طراحی ظاهری MIUI Health را تغییر داده است، بلکه امکانات بیشتری را افزوده تا تجربه بهتری برای کاربران در زمان استفاده از این اپلیکیشن فراهم گردد. علاوه بر آن، طراحان شیائومی کوشش نموده اند کار با اپلیکیشن MIUI Health ساده تر و راحت تر گردد.

در رابط کاربری MIUI 12.5 مقدار حرارت فراوری شده به وسیله باتری بر حسب سلسیوس یا سانتی گراد به نمایش گذاشته می گردد. شیائومی در نظر دارد این فرایند را تغییر دهد و معیار سنجش حرارت باتری ، عبارت های خنک، معمولی و داغ باشد. در حالت خنک یا Cool دمای باتری زیر 30 درجه سانتی گراد است و حالت نرمال هم بین 31 تا 39 درجه سانتی گراد تعریف شده است. اگر دمای باتری هم به بیش از 40 درجه سانتی گراد برسد، اپلیکیشن مربوطه عبارت داغ یا Hot را نمایش خواهد داد.

این ها تنها بخشی از قابلیت های نو رابط کاربری MIUI 13 خواهد بود. باید دید چه ویژگی های مجذوب کننده دیگر هم به این ویژگی ها اضافه خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی MIUI 13 را با اندروید 11 و 12 آزمایش می نماید؛ فهرست گوشی ها را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی MIUI 13 را با اندروید 11 و 12 آزمایش می نماید؛ فهرست گوشی ها را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید