زمان مالیات ستانی از فعالان مالی فضای مجازی اعلام شد

به گزارش وبلاگ حامد، محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در مورد شرایط دو پایه مالیاتی که در شش ماهه اول امسال عملکرد درآمدی آنها صفر بوده است، گفت: در قانون بودجه 1400 مالیات بر خانه های لوکس و مالیات مجموع خودرو پیش بینی شده است.

زمان مالیات ستانی از فعالان مالی فضای مجازی اعلام شد

وی اضافه نمود: در متن قانون اجرای آن منوط به تدوین آئین نامه های اجرایی شده است که می بایست مبنا و چگونگی مشخص ماخذ پیش بینی شود به همین دلیل سازمان امور مالیاتی نسبت به تدوین آئین نامه های اجرایی مذکور در خرداد ماه اقدام و برای تصویب به هیات محترم وزیران ارسال کرده است لیکن تا کنون آئین نامه های یادشده به سازمان امور مالیاتی ابلاغ نشده است.

مسیحی در مورد مالیات فعالان فضای مجازی گفت: در مورد فعالان مالی حوزه فضای مجازی دستورالعمل مذکور تهیه و ابلاغ شده است لیکن مطالبه مالیات منوط به تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از اتمام سال 1400 در موعد مقرر می باشد.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات اجرا شده برای رشد درآمدهای مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی و تاثیرگذاری مطلوب در جهت برطرف کسری بودجه نسبت به اقداماتی نظیر رصد تراکنش های بانکی مشکوک و شناسایی شرکت های صوری و کاغذی در چارچوب مقابله با فرار مالیاتی، تسهیل و تسریع در فرآیندهای مالیاتی، پذیرش خوداظهاری مودیانی که به تکالیف قانونی خود عمل کرده اند و تمرکز بر اصل اهمیت اقدام کرده است.

وی در ادامه گفت: نتیجه این اقدامات تحقق 101 درصد درآمدهای مالیاتی در شش ماهه امسال و رشد بیش از 62 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد.

پذیرش نیمی از اظهارنامه های مالیاتی در سال 1398 بدون دخالت ادارات مالیاتی

مسیحی در مورد شرایط اجرای نظام جامع مالیاتی نیز گفت: اصلاح و بهبود الگوی نظام مالیاتی در جهت بهبود مدیریت ریسک و تمکین مالیاتی یک جریان مستمر و توقف ناپذیر می باشد.

وی افزود: بر مبنای یکی از دستاوردهای مهم طرح مذکور، نزدیک به 50 درصد اظهارنامه های مالیاتی فعالان مالی برای سال 1398 بدون دخالت ادارات امور مالیاتی مورد پذیرش قرار گرفته است که امیدواریم این عمل در امسال و آینده بهبود پیدا نماید.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان وبلاگ حامد بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "زمان مالیات ستانی از فعالان مالی فضای مجازی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان مالیات ستانی از فعالان مالی فضای مجازی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید