ربات هایی که پاسپورت ها را اسکن و بارهای شما را حمل می نمایند

به گزارش وبلاگ حامد، هر چند که این فناوری، ایده جدیدی نیست و در گذشته در فرودگاه اینچئون شاهد این گونه ربات ها بوده ایم، اما شرکت هواپیمایی KLM هم ربات فرودگاهی خود را همین تابستان آزمایش خواهد نمود.

ربات هایی که پاسپورت ها را اسکن و بارهای شما را حمل می نمایند

قابل انکار نیست که دنیا سفر به سرعت در حال تکامل یافتن است و پیشرفت های پیشگامانه ای در عرصه فناوری انجام می گردد که هدف شان، راحت تر کردن تجربه سفر و ویژه تر ساختن آن نسبت به هر زمان دیگری است. از اسکن کف دست در دیواره بزرگ مرجانی در استرالیا گرفته تا هواپیماهایی مافوق صوتی که می توانند مسافران را در زمانی کمتر از دو ساعت از نیویورک به لندن برسانند؛ به نظر می رسد که این نوآوری ها و پروژه ها از دنیای داستان های علمی تخیلی سر در آورده اند. آخرین خبری که از این عرصه به گوش می رسد هم فرقی با بقیه ندارد؛ شرکت هواپیمایی KLM مستقر در هلند به تازگی از یک کانسپت نو برای ربات فرودگاهی رونمایی نموده است که این توانایی را دارد که با اسکن پاسپورت مسافران و راهنمایی آن ها به سمت گیت های خروج و در عین حال، حمل بارهای مسافران، به آن ها یاری کند.

KLM، این ربات را که Care-E نامیده می گردد، به عنوان یک چرخ دستی خودران تعریف می نماید که نه تنها ابزاری بسیار مفید است، بلکه بسیار باشخصیت هم است و قلبی از طلا دارد. طراحی Care-E به گونه ای صورت گرفته است که پشت درهای امنیتی با مسافران دیدار، پاسپورت های آن ها را اسکن، چمدان های آن ها را حمل و آن ها را تا گیت های خود همراهی کند. اگر تغییری در گیت اتفاق افتاده باشد، Care-E این توانایی را دارد که خود را بر اساس تغییرات نو تنظیم کند. این ربات، فرودگاه را به صورت دقیق می شناسد و یکی دیگر از عملنمودهای آن، امکان راهنمایی مسافران بر اساس زمان بندی های صورت گرفته به سمت مکان های دیگر مانند غذاخوری ها، فروشگاه ها یا نزدیک ترین سرویس های بهداشتی است. هنگامی که مرحله سوار شدن مسافران به هواپیماها شروع می گردد، ربات به مسافران هشدار می دهد.

Care-E را نمی توان تنها یک قطعه سخت افزاری دانست؛ بلکه این ربات با یک شخصیت متمایز طراحی شده است و از انتظار طولانی کشیدن برای مسافران خسته می گردد و حتی ممکن است که به خواب فرو برود. او در طول جهت با خود زمزمه می نماید و حتی زمانی که مسافران را در انتهای جهتشان از گیت عبور می دهد، از جدا شدن از آن ها ناراحت می گردد. کوئنراد فون زیجل (Koenraad van Zijl)، نماینده رسانه ای KLM به وبلاگ حامد گفت:

از نظر ما، Care-E، تجسم یا تمثیلی از کوشش های بی انتها ما برای استفاده از آخرین تکنیک های نوآورانه برای یاری به مشتریان مان در مراحل مختلف سفر است.

در حال حاضر، KLM گفته است که کانسپت Care-E محدود به یک ربات است که شاید همین تابستان در فرودگاه بین المللی سان فرانسیسکو و فرودگاه بین المللی JFK در نیویورک آزمایش بگردد. Care-E، دنباله ای از ربات اسپنسر، ربات دیگر KLM است که در سال گذشته در فرودگاه اسخیپول (Schiphol) مورد آزمایش نهاده شد.

سال گذشته نیز شرکت الکترونیکی LG خاطرنشان کرد که ربات راهنمای فرودگاهی طراحی نموده اند که دارای صفحه نمایش های منحنی بزرگی است که جزئیات پرواز و فاصله زمانی تخمین زده شده بین پرواز و گیت ها را نشان می دهد و در صورت درخواست مسافران، اطلاعات بیشتری در اختیار آن ها قرار می دهد. در ادامه می توانید ویدیویی از این ربات فرودگاهی و کار آن را دیدن کنید:

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "ربات هایی که پاسپورت ها را اسکن و بارهای شما را حمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات هایی که پاسپورت ها را اسکن و بارهای شما را حمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید