راهکارهای جااینجاس برای تبدیل اتاق هتل به اتاق خانه

به گزارش وبلاگ حامد، اقامت راحت در هتل، رویا نیست و با رعایت بعضی نکات و راهکارها می توان اتاق هتل را شبیه به اتاق هتل کرد.

راهکارهای جااینجاس برای تبدیل اتاق هتل به اتاق خانه

وقتی هتلی را برای اقامت چند روزه رزرو می کنید، احساس می کنید که قرار است مدتی از راحتی خانه خود به دور باشید؟ کابوس خواب ناآرام و خوابیدن روی تشک های سفت اتاق های هتل رهایتان نمی نماید؟ به نظر می رسد پاسخ خیلی ها به این سئوال مثبت باشد، اما هر چیزی راه حلی دارد. راه هایی هم وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید اقامت خود را به دلچسب ترین بخش سفرتان تبدیل کنید. در این مطلب، سایت رزرو هتل جااینجاس به شما می گوید که اقامت راحت در هتل، رؤیا نیست و اینکه چگونه می توانید آن را راحت تر هم کنید.

از یک تختخواب راحت آغاز کنید

در صورت لزوم بالش خود را عوض کنید: بسیاری از هتل ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا اگر بالش خیلی سفت، خیلی نرم یا خیلی پُر گیرتان افتاده؛ آن را تعویض کنید. در صورت امکان با مهماندار هتل یا مسئول خدمات خانه داری تماس گرفته و از آن ها بخواهید بالش راحت تری به شما بدهند.

قبل از خواب همه چیز را کنار بگذارید: توصیه می کنیم تلویزیون و کامپیوتر خود را حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب خاموش کنید. آلارم گوشی خود را هم تنظیم نموده و آن را کنار بگذارید. با این کار دیگر مجبور نیستید چشم به صفحه بدوزید و خواب خود را هم دچار اختلال کنید. می توانید خواندن کتاب را هم امتحان کنید. مطلب چگونه در هتل راحت بخوابیم، راهکارهای بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

فکری هم برای سروصداها کنید: بهتر است از ماسک یا چشم بند و گوش گیر برای دور ماندن از سروصدای بیرون از اتاق یا اتاق بغلی تان بهره ببرید. بهتر است بدانید که گوش گیرها باید قابلیت جلوگیری از صداهایی با شدت 30 دسیبل و بالاتر را داشته باشند. چشم بندتان هم باید بتواند جلوی نور را به طور کامل گرفته و خوب روی صورتتان جای بگیرد. توجه به این نکته به ویژه وقتی که قرار است با کسی هم اتاقی شوید که خروپف می نماید یا ساعت خوابش با شما فرق دارد، اهمیت زیادی پیدا می نماید. خوشبختانه برخی هتل ها مانند هتل ویستریا یا هتل اسپیناس پالاس دیوارهای عایق صدا دارند و مسافر لازم نیست نگرانی بابت این موضوع داشته باشد.

چیزهایی را با خود بیاورید که به اقامت راحت شما یاری می نمایند

کاری کنید که احساس کنید به جای اتاق هتل در اتاق خانه خود هستید: وسایل کوچک اما با ارزشی را بیاورید که حس بودن در خانه را به شما القا می نمایند. این وسایل می توانند شامل عکسی از خانواده، یک تکه سنگ خاص، یادگاری از یک دوست یا اقلامی از این دست شوند.

تفریح های مورد علاقه تان را با خود بیاورید: اگر نتوانید برنامه به دردبخوری در تلویزیون یا تفریح خاصی پیدا کنید، بدون شک حس خوشایندی نخواهید داشت. پس بهتر است تبلت یا لپ تاپی پر از فیلم های مورد علاقه خود بیاورید و در تلفن همراه تان هم موسیقی های دلخواه تان را داشته باشید. در حقیقت می توانید با این راهکارها، اتاق هتل را اتاق خانه خود کنید!

شاید تعجب کنید اما برخی ها وسایلی دارند که بدون آن ها نمی توانند سفر نمایند. این وسیله ممکن است یک شانه باشد یا حتی لوازم آرایش. این وسیله هر چه که هست، بهتر است که آن را به همراه داشته و بدون آن خانه را ترک نکنید.

تنقلات را از یاد نبرید: اگر تنقلات مورد علاقه شما همراه تان باشد، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. البته سعی کنید این تنقلات چیزهای مفیدی مثل آجیل یا دانه های روغنی باشد که سلامت شما را هم در طول سفر به خطر نیندازد.

فرقی نمی نماید رزرو هتل شیراز را انتخاب می کنید یا رزو هتل در یزد. لوازم بهداشتی خود را در چمدان تان جای دهید: بیشتر هتل ها وسایل بهداشتی مانند شامپو، خمیردندان، صابون و غیره در اختیار مسافران قرار می دهند. با این حال ممکن است این لوازم چندان باب میل شما نباشند و دلتان بخواهند از لوازم بهداشتی خود بهره ببرید. اگر قرار است لوازم خود را بیاورید، آن ها را در یک کیف کوچک جای دهید.

وسایل خود را از چمدان تان بیرون بیاورید: بعد از اینکه مطمئن شدید همه چیز در اتاق تان سالم است، وسایل تان را از چمدان بیرون بیاورید. این کار باعث می گردد سر و سامان گرفته و احساس کنید که در اتاق خود هستید. از کمد و دراور اتاق بهره ببرید. مثلا عکس خانواده تان را کنار تخت تان بگذارید یا لوازم بهداشتی خود را در حمام و سرویس بهداشتی جای دهید.

به نظافت اتاق خود اهمیت دهید

خوشبختانه خدمات روم سرویس هتل قبل از رسیدن شما اتاق را تمیز نموده و نیازی نیست نگران این موضوع باشید. اما اگر دوست دارید با دستی به سر و روی اتاق کشیدن حس بودن در خانه را تجربه کنید، این کار را انجام دهید. البته این نکته را باید گوشزد کنیم که نظافت اتاق وظیفه هتل است و شما باید از تمیز بودن ملحفه ها، تخت و سایر وسایل اتاق اطمینان حاصل نموده و بعد وارد اتاق شوید. خواندن مقاله راهکارهای بهبود شرایط سفر و اقامت برای وسواسی ها می تواند برای شما مفید باشد.

از دمپایی های خود بهره ببرید: خیلی از هتل ها دمپایی هم در اختیار مسافران قرار می دهند، اما برخی ترجیح می دهند دمپایی های خود را بپوشند تا احساس راحتی بیشتری نمایند.

فضای اتاق را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید

برای این کار بهتر است با دمای اتاق آغاز نموده و آن را مطابق میل خود تنظیم کنید. اگر احساس می کنید هوای اتاقتان خیلی سرد است، دمای آن را بالا ببرید و اگر احساس گرما می کنید، برعکس آن را انجام دهید. می توانید برای اینکه هوای تازه وارد اتاقتان گردد، پنجره ها را هم برای مدتی باز بگذارید.

دستی هم به پرده های اتاق بکشید: اگر فکر می کنید اتاقتان خیلی تاریک است، پرده ها را کنار بزنید. اما اگر دلتان نمی خواهد از آنچه که در بیرون اتفاق می افتد خبردار شوید و صبح نیز با نور خورشید در صورتتان از خواب بیدار شوید، بهتر است پرده ها را بکشید. ممکن است از آن دسته افرادی باشید که نور خورشید شما را اذیت می نماید، در این صورت شاید بد نباشد از مهماندار بخواهید اتاقی با پرده های ضخیم در اختیار شما بگذارد.

حتی می توانید جای وسایلی مانند مبل ها یا میز را هم عوض کنید: هر چند که این موضوع به ندرت اتفاق می افتد و کمتر کسی حوصله می نماید دست به وسایل اتاق بزند، اما مواردی هم پیش می آید که جای برخی وسایل دست و پاگیر بوده و چاره ای جز جابجایی آن ها نیست.

منبع: کجارو

به "راهکارهای جااینجاس برای تبدیل اتاق هتل به اتاق خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای جااینجاس برای تبدیل اتاق هتل به اتاق خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید