دولت کویت به بهانه شیوع کرونا اتباع خارجی را اخراج می کند

به گزارش وبلاگ حامد، کویت و سایر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس که بار اصلی اقتصاد و خدمات در این کشور بردوش اتباع خارجی واقع شده است، با شروع بحران بیماری ویروس کرونا و رکود کسب و کار در این کشورها و افزایش هزینه دولتهای عرب، به بهانه مقابله با شیوع این ویروس، اقدام به اخراج اتباع خارجی می کنند.

دولت کویت به بهانه شیوع کرونا اتباع خارجی را اخراج می کند

به گزارش امروز (یکشنبه) صفحه عربی تارنمای شبکه خبری آلمانی دویچه وله، کارگران خارجی مقیم کویت که بخش عمده آنها را شهروندان هند و مصر تشکیل می دهند، هم اکنون با خطر از دست دادن کار خود روبرو هستند.

آنها احتمالا مجبور خواهند شد کویت را که از آن به عنوان دومین کشور خود نام می برند، ترک کرده و با اجبار به زادگاهشان بازگردند. این در حالی است که افرادی همچون کومار پانزده سال پیش به همراه همسر و فرزندانش رهسپار کویت شده و در آن اقامت گزیده اند.

کارگران خارجی در گذشته 70 درصد جمعیت 4 میلیون و 400 هزار نفری کویت را تشکیل می دادند، اما دولت این کشور اخیرا تصمیم گرفت تا شمار آنان را به 30 درصد کاهش دهد و همین امر باعث شده تا اتباع خارجی مقیم کویت با سرنوشت نامعلومی روبرو شوند.

قبل از بحران شیوع کرونا، هندی ها با جمعیت 920 هزار نفری و مصری ها با جمعیت 520 هزار نفر بزرگ ترین گروه های خارجی ساکن کویت بودند.

این در حالی است که رسانه های گروهی کویت هم اکنون خاطرنشان می کنند که تا انتها سال جاری میلادی تقریبا یک میلیون و 500 هزار تبعه خارجی باید از این کشور اخراج و به کشورشان بازخواهند گشت.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "دولت کویت به بهانه شیوع کرونا اتباع خارجی را اخراج می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کویت به بهانه شیوع کرونا اتباع خارجی را اخراج می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید