خبرنگاران هفت شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز کرونا قرار دارتد

به گزارش وبلاگ حامد، تبریز- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 7 شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

خبرنگاران هفت شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز کرونا قرار دارتد

دکتر محمدحسین صومی روز آدینه در یک گفت و گوی خبری افزود: شرایط در شهرستانهای آذرشهر، مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا و اهر قرمز است و رعایت اصول بهداشتی در این مناطق بیش از پیش ضرورت دارد.

وی گفت: شرایط نارنجی در 4 شهرستان تبریز، بستان آباد، عجب شیر و هوراند حاکم است و 7 شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند در شرایط زرد قرار دارند و شرایط در 3 شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین سفید است.

صومی با اشاره به کاهش آمار فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی نسبت به یک ماه اخیر افزود: خوشبختانه با توجه به مراعات نسبی دستورالعمل های بهداشتی در استان در آمارهای کرونایی به اوج نرسیدیم و شرایط نیز فعلا تحت کنترل است.

وی به 720 بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی اشاره نمود و گفت: از 3 هزار و 800 بیمار بدحال کرونایی در کشور 81 نفر در آذربایجان شرقی هستند و این آمار با توجه به اینکه استان 5 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، رقم پایینی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین به انعقاد قرارداد 233 طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان از سال 96 اشاره نمود و افزود: 180 طرح از این تعداد به اتمام رسیده است و 53 طرح دیگر که درمانگاه ترک در بخش کندوان نیز جزو آنهاست تا 3 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

صومی علت تاخیر در تکمیل 53 طرح موجود را افزایش قیمت مصالح در زمان آغاز و عدم عمل به تعهدات تامین اعتبار 50 درصدی از سوی منابع استانی و خیران دانست و گفت : این طرح ها تنها با 50 درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان به وسیله دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هفت شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز کرونا قرار دارتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت شهرستان آذربایجان شرقی در شرایط قرمز کرونا قرار دارتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید