خبرنگاران محدودیت های ترکیه برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ حامد، تهران-خبرنگاران- رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز جمعه از تدابیر جدیدی برای مهار کرونا در کشورش خبر داد در حالی که شمار جان باختگان در این کشور به 92 تن رسیده است.

خبرنگاران محدودیت های ترکیه برای مقابله با کرونا

به گزارش تارنمای روزنامه صباح دیلی ترکیه، اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا گفت: تهدید ویروس کرونا بسیار جدی است و ما وارد مرحله ای شده ایم که برای فائق آمدن بر بحرانی که بشریت را تهدید می کند، نیازمند از خود گذشتگی و جان فشانی بیشتری هستیم.

رییس جمهوری ترکیه نقل و انتقال شهری را مشروط به موافقت استانداران ترکیه دانست و گفت: باید صندلی مسافران در سفرهای داخل شهری از یکدیگر فاصله داشته باشد.

همچنین اردوغان دستور داد که تمام پارک ها، فضاهای سبز در روزهای تعطیل بسته شود تا تجمعی در این مناطق رخ ندهد.

رییس جمهوری ترکیه همچنین گفت که بخش خصوصی و دولتی با کمترین میزان کارمندان همچنان فعال خواهد بود.

اردوغان همچنین برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا، دستور توقف تمام پروازهای بین المللی در ترکیه را صادر کرد.

وی گفت که تمامی اقدامات گرفته شده در خصوص مقابله با کرونا در 30 شهر بزرگ ترکیه شامل استانبول، آنکارا، ازمیر اجرایی خواهد شد.

اردوغان با بیان این که ترکیه مسئله ای درخصوص تأمین مواد غذایی و دارویی در سایه شیوع کرونا ندارد، افزود:کشورش بیشترین شمار تختخواب بخش مراقبت های ویژه را به نسبت جمعیت در جهان دارد و ما به لحاظ تولید دستگاه تنفس نیز به دستآوردهای بزرگی دست یافته ایم.

فخرالدین کوجا جمعه شب در تازه ترین گزارش از شمار مبتلایان و جان باختگان به کرونا، از مثبت شدن تست 2 هزار و69 نفر در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به 5 هزار و 698 نفر برسد.

براساس گزارش کوجا، با تأیید جان باختن 17 نفر جدید در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان نیز به 92 نفر رسیده است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 590هزار و 15نفر رسید. از این تعداد 26هزار و 939 نفر جان باخته و 132 هزار و 447 نفر نیز بهبود پیدا کرده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران محدودیت های ترکیه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های ترکیه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید