خبرنگاران سامانه خودارزیابی شرایط روانشناختی در آذربایجان غربی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ حامد، مهاباد- خبرنگاران- مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: سامانه خودارزیابی شرایط روانشناختی با هدف غربالگری سیستماتیک افرادی که دچار پریشانی و فشارهای روانی ناشی از ترس ابتلا به کرونا شدند، در این استان راه اندازی شد.

خبرنگاران سامانه خودارزیابی شرایط روانشناختی در آذربایجان غربی راه اندازی شد

سعید فریور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ حامد افزود: شیوع و همه گیر شدن بیماری کرونا بسیاری از اقشار مختلف مردم را با مسائلی از جمله افسردگی، نزاع، اختلالات خواب، وسواس، نگرانی، اضطراب و پرخاشگری روبرو کرده و موجب شدت یافتن مسائل روانشناختی افراد شده است.

وی ادامه داد: جامعه هدف سامانه خودارزیابی روانشناختی، تمامی افراد جامعه را شامل شده و هر فرد می تواند با ورود به آن به نشانی corona.behzisti.ir به سووالات مرتبط با استرس، افسردگی و اضطراب که زمینه ساز برخی از مسائل روانشناختی است، پاسخ دهد.

وی افزود: در ابتدا فرد پس از ورود به سامانه به 21 سوال پاسخ خواهد داد و اگر از نمره مرزی بالاتر برود، متناسب با مسائل یاد شده یعنی استرس، افسردگی و اضطراب، برای ارزیابی دقیق تر به هفت تا 21 سوال دیگر نیز پاسخ می دهد و پس از آن نتیجه ارزیابی در اختیار فرد قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار داشت: فرد ارزیابی شده در صورتی که نمره شدید یا خیلی شدید بگیرد، توصیه های ویژه ای را در اختیار وی می گذارند که با ارایه کد ملی و شماره تماس، کد شناسه خدمت ویژه دریافت که بر اساس آن می تواند ضمن تماس با صدای مشاور به شماره 1480، از خدمات تخصصی تر و ارزیابی های دقیق تر به صورت رایگان بهره مند شود.

فریور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز به بیش از سه هزار و 200 نفر در سطح استان مشاوره تلفنی رایگان ارایه شده است، افزود: علاوه بر مشاوره در زمینه مدیریت استرس در روبرو با این بیماری، شیوه های مدیریت رفتار کودک در منزل و مهارت های خود مراقبتی در ایام قرنطینه ارایه شده و مردم در هر نقطه از روستا و شهر با تلفن همراه و ثابت می توانند از خدمات مشاوره و روانشناختی رایگان سامانه 1480 بهره مند شوند.

وی همچنین بهره گیری از ظرفیت و مشارکت اصحاب رسانه، پایگاه های اطلاع رسانی و اصحاب خبری در شبکه های اجتماعی استانی و شهرستانی شد تا سامانه ارزیابی شرایط روانشناختی را بیشتر معرفی کنند.

بسیاری از مردم با اضطراب ناشی از شیوع بیماری کرونا به ویژه در روزهای نخست دچار مسائلی روحی و روانی شده بودند و بسیاری هر نوع بیماری در این مدت را به ویروس کرونا تعمیم می دهند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سامانه خودارزیابی شرایط روانشناختی در آذربایجان غربی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه خودارزیابی شرایط روانشناختی در آذربایجان غربی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید