خبرنگاران زیرساخت های بیمارستانی گلستان کمتر از حد انتظار است

به گزارش وبلاگ حامد، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با اشاره به اقدامات این استان در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا در پیک اول شیوع این بیماری گفت که این استان در گذشته مورد غفلت وزارت بهداشت، درمان قرار گرفته و زیرساخت های آن کمتر از حد انتظار است.

خبرنگاران زیرساخت های بیمارستانی گلستان کمتر از حد انتظار است

هادی حق شناس روز پنجشنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمبود امکانات درمانی گلستان به گونه ای است که کادر درمان بیمارستان ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، لباس محافظ را در خانه دوخته و به طور مستمر از آن استفاده می نمایند که تکرار این اتفاقات نگران نماینده است.

وی گفت: تقویت کادر درمان یکی دیگر از خواسته های گلستان از وزارت بهداشت است تا در شرایطی مانند همه گیری فراوان کرونا موجب خدمات رسانی بهتر به بیماران و کاهش تلفات گردد.

استاندار گلستان گفت: 14 اسفند ماه سال قبل، 50 درصد تخت های بیمارستان های استان درگیر بیماران کرونایی بود و در آن ماه حتی یک ماسک در استان فراوری نمی شد، اما با کوشش واحدهای فراوریی و حمایت مسوولان، تا به امروز چهار میلیون و 500 هزار ماسک در استان فراوری شد.

حق شناس یادآور شد: همچنین در ابتدای شیوع کرونا یک کارخانه فراوری مواد ضدعفونی نماینده در استان وجود داشت که در حال حاضر تعداد این واحدها به 6 کارخانه با فراوری یک میلیون و 300 هزار لیتر رسیده است.

استاندار گلستان تعداد تخت های بیمارستانی استان را 2 هزار و 500 تخت بیان نمود و گفت: از این تعداد 500 تخت در دولت تدبیر و امید ایجاد شده و قرار است تا نیمه اول سال آینده یک هزار تخت دیگر به مجموع تخت های بیمارستانی گلستان افزوده گردد.

حق شناس گفت که 50 درصد تخت های بیمارستانی گلستان فرسوده است.

وی بیان نمود: مطابق پیش بینی کارشناسان، احتمال 2 برابر شدن تعداد بیماران کرونایی دور از انتظار نیست که در آن صورت گلستان توان کنترل این شرایط را به دلیل کمبودهای فراوان درمانی ندارد.

نماینده مردم شهرهای شرق گلستان (مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه) در مجلس شورای اسلامی که میهمان ویدئو کنفرانسی این جلسه بود به در پیش بودن عید قربان اشاره نمود و گفت: با توجه به احتمال برگزاری جشن های این عید در مناطق اهل سنت نشین استان، افزایش شیوع کرونا در این مناطق قابل پیش بینی است.

رضا آریان پور اظهار کرد: در چنین شرایطی باید تمام بیمارستان های گلستان در حالت آماده باش کامل باشند.

وی همچنین از بعضی کمبودهای بیمارستانی در گلستان به خصوص حوزه انتخابیه خود گلایه کرد و خواهان توجه بیشتر وزارت بهداشت به این مناطق شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان هم گفت: در حال حاضر 728 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 128 بیمار جدید به علت مبتلا شدن به این ویروس در بیمارستان بستری شدند.

عبدالرضا فاضل همچنین گفت که روز گذشته 9 نفر در گلستان به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی های ناشی از این بیماری در استان به 611 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه گفت: دو هزار و 621 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیست و چهارساعت گذشته به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 221 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 74 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زیرساخت های بیمارستانی گلستان کمتر از حد انتظار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیرساخت های بیمارستانی گلستان کمتر از حد انتظار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید