تکذیب ادعای ساخت داروی قطعی کرونا

به گزارش وبلاگ حامد، تهران (پانا) - بر اساس مستندات ارائه شده و نتایج اولیه کارآزمایی صورت گرفته در کرمانشاه، یک داروی ترکیبی گیاهی در یاری به درمان بیماران کووید19 دارویی موثر ارزیابی شده است ،ولی نمی توان به عنوان درمان قطعی کرونا از آن نام برد.

تکذیب ادعای ساخت داروی قطعی کرونا

به گزارش وبدا، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه با ذکر این مطلب، گفت:خبری در یکی از خبرگزاری ها و به دنبال آن در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شده و در آن به نقل از اینجانب برای داروی MAB98 از عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شده که چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.

وی اضافه کرد: داروی مذکور که دکتر مصطفایی و همکاران بر روی آن کار نموده و آزمایش بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا یاری کننده بوده ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی گردد.

وی تاکید نمود: متاسفانه خبرگزاری مذکور به نقل از اینجانب از عنوان داروی قطعی استفاده نموده است که چنین چیزی از طرف بنده عنوان نشده است. همچنین برای صدور مجوز فراوری و تجویز این دارو، مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالا پس از ارزیابی ظرف دو هفته آینده مجوز آن صادر گردد. همچنین برای داروهای گیاهی دیگر نیز که یاری کننده در درمان این بیماری هستند از جمله سه تا جهار داروی دیگر در سازمان غذا و دارو مجوز صادر شده است و این دارو نیز در نوبت ارزیابی و طرح در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تکذیب ادعای ساخت داروی قطعی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب ادعای ساخت داروی قطعی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید