تزیین میز پذیرایی برای سفره هفت سین

به گزارش وبلاگ حامد، زندگی امروز- نزدیک عید نوروز است و یکی از کار هایی که خانواده ها به آن مشغول می شوند تزئین و دکوراسیون منزل است. در این مطلب درباره تزیین میز پذیرایی برای سفره هفت سین مطالب جدیدی را می خوانید.

تزیین میز پذیرایی برای سفره هفت سین

با نزدیک شدن بهار و خانه تکانی منزل، خیلی از خانم های خانه دار علاقه مند هستند دکوراسیون جدیدی را به منزل خود دهند. در این بین یکی از جلوه هایی که در تزئین منزل خیلی به چشم می آید، تزئین میز پذیرایی است که معمولا خانم ها علاقه مند هستند، آن را به طور منحصر به فرد و چشمگیری تزئین نمایند. در ادامه ایده هایی را در این مورد در اختیارتان قرار می دهیم.

برای تزئین میز پذیرایی، شکوفه های گل را به داخل منزل خود بیاورید. با استفاده از گلدان های رنگارنگ و با سلیقه ای که خودتان می پسندید می توانید چیدمان مجذوب کنندهی از این گل ها را برای تزئین میز پذیرایی بهره ببرید.

برای تزئین میز پذیرایی فقط به خود میز اکتفا نکنید! می توانید با استفاده از کاغذ هایی رنگی و آویزان کردن آن به لوستری که در بالای میز واقع شده است باعث افزایش رنگ و ظرافت در خانه شوید.

می توانید دسته هایی از گل های مقرون به صرفه قیمت را کنار هم قرار داده و آن ها را داخل کوزه هایی چینی قرار دهید. بعلاوه از پایه هایی شیشه ای برای جای گل ها در کنار کوزه بهره ببرید تا تاثیر بیشتری در زیبایی و تزئین میز پذیرایی داشته باشد.

به جای استفاده از فنجان های ساده و سفید می توانید از طرح های گل دار بهره ببرید. این طرح های رنگارنگ باعث می گردد ظروف چینی از حالت کلاسیک خود خارج شده و مجذوب کننده تر به نظر آیند و این زیبایی و تزئین میز پذیرایی شما را دو چندان می نماید.

با استفاده از یک سبد مینیاتوری و چند تا تخم مرغ رنگ شده بهار را به خانه خود بیاورید. هرکدام از سبد ها را می توانید با یک تگ و جمله ای دلخواه معین کنید. روی تخم مرغ ها هم می توانید نام اعضای خانواده خود را بنویسید. بعلاوه با نصب یک روبان به سبد آن را شکیل تر و زیباتر کنید.

بعلاوه می توانید با استفاده از رنگ آمیزی های زیبا روی تخم مرغ ها طرح های متنوعی را ایجاد کنید. یکی از ایده های دیگری که می توان با استفاده از آن تخم مرغ های عید را به میز پذیرایی افزود قرار دادن آن ها در ظرف های شیشه ای است به زیبایی آن افزود و میز پذیرایی را به خوبی تزئین کرد.

می توانید از میوه ها برای تزئین میز پذیرایی بهره ببرید. تعدادی لیمو را که خوش رنگ هستند، می توانید داخل یک کوزه شیشه ای قرار دهید و بعلاوه از گل های زرد و سفید در کنار آن برای جلوه بیشتر استفاده نمایید.

استفاده از گل های وارونه هم ایده ای است که می تواند بسیار مجذوب کننده و در عین حال خاص باشد. جعبه ای چوبی را می توانید از بالای سقف آویزان نموده و گل ها را به صورت وارونه روی آن قرار دهید.

استفاده از شمع های تزئینی هم همیشه ایده ای مجذوب کننده برای تزئین میز های پذیرایی است. می توانید شمع ها را به صورت مجزا روی میز پذیرایی بچینید و یا این که آن ها را داخل ظروف شیشه ای قرار دهید و در کنار تعدادی گل و گیاه تنوعی از رنگ ها را برای تزئین میز پذیرایی خود بهره ببرید.

اگر می خواهید روی میز پذیرایی خود هفت سین هم بچینید باید به این نکته توجه کنید که مهم ترین مسئله در تزئین هفت سین تقارن ظروف است. بعلاوه اگر هارمونی رنگ را بتوانید رعایت کنید زیبایی و تزئین میز پذیرایی شما چند برابر خواهد شد.

اگر بخواهید از رنگ سال در تزئین میز پذیرایی خود استفاده نمایید می توانید از رومیزی بنفش و یا دستمال های بنفش و صورتی استفاده نمایید. بعلاوه در کنار سبزه که برای عید نوروز خریده اید، می توانید از گل های بنفش و سفید هم استفاده نمایید تا جلوه زیباتری به میز خود بدهید.

نبض ما - حسین مقدس زاده

منبع: زندگی روز

به "تزیین میز پذیرایی برای سفره هفت سین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین میز پذیرایی برای سفره هفت سین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید