تئاتر درمانی؛ راهی موثر در جهت افزایش اعتماد به نفس معلولین

به گزارش وبلاگ حامد، خبرنگاران/کردستان مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: تئاتر درمانی موجب کاهش گوشه گیری معلولین شده و اعتماد به نفس آنان را افزایش می دهد؛ به طوری که این قشر را برای بازگشت به فعالیت های اجتماعی آماده نموده که به سود معلولین و جامعه است.

تئاتر درمانی؛ راهی موثر در جهت افزایش اعتماد به نفس معلولین

سید صباح قریشی امروز (10 آبان) در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، با بیان این نکته که تئاتر معلولین کار مفیدی است که برای نتیجه بخش بودن احتیاج به حمایت بیشتری دارد، اظهار کرد: زمانی که برای نخستین بار واژه معلول به گوش کسی می رسد، بلافاصله حمایت سازمان بهزیستی در فکر او متبادر می گردد.

وی بیان نمود: زمانی که ما از تئاتر معلولین حرف می زنیم، سخن از یک قشر آسیب پذیر است که در درجه نخست به حمایت احتیاج دارند.

قریشی با اعتقاد بر اینکه بهزیستی تنها یک بخش قضیه است که از ابزار هنر برای توان بخشیدن به افراد معلول، رفع کردن اختلالات رفتاری و ایجاد اعتماد به نفس در آنان بهره مند می گردد، توضیح داد: برای اینکه تئاتر معلولین در جامعه دیده گردد و ما به هدف اصلی خود یعنی تغییر نگرش اجتماعی در این زمینه دست یابیم، احتیاج به کمک سایر سازمان ها و وزارتخانه ها، و بعلاوه تبلیغات رسانه ها داریم؛ صدا و سیما به عنوان مجموعه ای بزرگ می تواند نقش بسزایی در مطلع سازی اجتماعی ایفا نماید و بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین، هفته ای سه تا چهار ساعت را به برنامه های ویژه این قشر اختصاص دهد.

از زمانی که تئاتر معلولین در کشور راه اندازی شده، تأثیرات چشمگیری بر افزایش روحیه، توانبخشی و بهبود روابط اجتماعی معلولین داشته است؛ به طوری که احساس مفید بودن را در این گروه زنده نموده و به آنان اعتماد به نفس بخشیده است؛ از این رو تمامی افراد جامعه از قانون گذاران گرفته تا مردم باید در توجه به هنر تئاتر معلولین مشارکت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تئاتر درمانی؛ راهی موثر در جهت افزایش اعتماد به نفس معلولین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر درمانی؛ راهی موثر در جهت افزایش اعتماد به نفس معلولین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید