اکسپرس انتری: دعوت از 557 متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP

به گزارش وبلاگ حامد، کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را به تاریخ دوازدهم ماه م 2021 برگزار کرده است. در این پذیرش مجموعا 557 دعوتنامه نصیب متقاضیانی شد که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 752 امتیاز داشته اند.

اکسپرس انتری: دعوت از 557 متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP

متقاضیان منتخب در این پذیرش می بایست واجد شرایط دسته تجربه کانادایی یا CEC می بودند. برخی از شرایط دسته تجربه کانادایی عبارت اند از داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در کانادا و مهارت های زبانی میانه.

این پذیرش یکی دیگر از بزرگترین پذیرش ها در تاریخ اکسپرس انتری بود. رکورد قبلی با دعوت از 5000 متقاضی ثبت شده بود که آن هم در سیزدهم فوریه 2021 با دعوت از 27,332 شکسته شد.

در این پذیرش هم از قاعده tie-break استفاده شد. وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده tie-break استفاده می شود: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از اول 29 آوریل 2021 راس ساعت 10:18:12 به وقت استاندارد شرقی ارائه کرده بودند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال 2021 با استقبال از 401,000 مهاجر نو سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال های آینده بالاتر برده است.

مزایای سابقه کار و تحصیل در کانادا

داشتن سابقه کار و تحصیل در کانادا قبل ار لندینگ به نفع متقاضیان PNP در بازار کار کاناداست. مطالعات نشان داده است که دو سوم متقاضبیان PNP که اقامت داپم گرفته اند در کانادا سابقه کار و تحصیل داشته اند و بیشتر آنها در سال نخست ورود به کانادا استخدام شده اند.

به کانادا تا به اینجای سال جاری میلادی اداره مهاجرت کانادا تنها دو نوع پذیرش اکسپرس ائتری برگزار کرده است: تجربه کانادایی و برنامه مهاجرت استانی. بسیاری از متقاضیان تجربه کانادایی داخل کانادا هستند و اداره مهاجرت تخمین می زند که 90 درصد آنها از داخل کانادا درخواست مهاجرت می دهند.

گروه دیگری از متقاضیان هم هستند که سال جاری از طریق اکسپرس انتری دعوت شده اند و قبلا از طرف برنامه مهاجرت استانی انتخاب شده بوده اند. متقاضیان برنامه مهاجرت استانی اغلب می بایست در استان مربوطه سابقه کار و یا سابقه تحصیل داشته باشند یا به نوعی در استان دارای ارتباطات باشند.

با اینکه همه گیری کرونا برگزاری پذیرش های اکسپرس انتری را کندتر کرده است فصل اول سال جاری بیشترین تعداد دعوتنامه صادر شد.

کانادا معمولا هر دو هفته یک بار پذیرش اکسپرس انتری برگزار می کند. در یکی از آنها متقاضیان برنامه مهاجرت استانی را دعوت می کند و در یکی دیگر متقاضیان دسته تجربه کانادایی را. متقاضیان برنامه مهاجرت استانی امتیاز بیشتری دارند چرا که به طور اتوماتیک 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند. از سوی دیگر متقاضیان تجربه کانادایی امتیاز کمتری دارند چرا که متقاضیان کمتری از سایر برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری با آنها رقابت می کنند.

کانادا در اواخر ماه اکتوبر 2020 از برنامه سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آینده میلادی تا 2023 کانادا سالانه 400 هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از 100 هزار نفر از این مهاجران نو از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته اسکیلدورکر فدرال به کانادا می آیند.

درباره اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

گفتنی است در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های نو را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند.

کانادا اعلام کرده است که در حال حاضر به خاطر وجود محدودیت های سفر اولویت با متقاضیانی است که در حال حاضر ساکن کانادا هستند. طی اعلام اداره مهاجرت در تاریخ هفتم آوریل 97 درصد متقاضیان دسته تجربه کانادایی ساکن کانادا بودند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

ماندانا 34 ساله است و مدرک فوق لیسانس دارد و ده سال اس تکه به عنوان تخلیلگر دیتا مشغول است. او با شرکت در آزمون آیلتس توانست در مهارت listening نمره 7.5 و سایر مهارت ها نمره 6.5 بگیرد. او همچنین پروفایل Expression of Interest خود را از طریق برنامه مهاجرتی International Skilled Worker: Saskatchewan Express Entry به استان ساسکاچوان ارائه داد.او با داشتن 360 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. اندکی پس از ارائه پروفایل به ساسکاچوان از او دعوت شد تا درخواست خود را انتخاب شدن از طرف استان ارائه کئد. پس از انتخاب استانی نمره او به 960 رسید. سپس در نوترین پذیرش اکسپرس انتری از ماندانا دعوت شد تا درخواست خود را برای ارائه تقاضا جهت اقامت دائم کانادا ارائه کئد.

منبع: ویزا موندیال

به "اکسپرس انتری: دعوت از 557 متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپرس انتری: دعوت از 557 متقاضی در جدیدترین پذیرش PNP"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید