آموزش روش صحیح تمیز کردن چدن اجاق گاز

به گزارش وبلاگ حامد، برای تمیز کردن چدن اجاق گاز از مایع تمیز کننده و یا اسپری های مخصوص رسوب اجاق استفاده کنید. در اینجا مراحل کامل نحوه تمیز کردن قطعات مختلف چدنی اجاق همراه با تصویر وجود دارد.

آموزش روش صحیح تمیز کردن چدن اجاق گاز

اجاق گاز برای آشپزی عالی اما تمیز کردن آن کار سختی است. با این حال، اگر روش های تمیز کردن اجاق گاز را بلد باشید این کار خیلی هم سخت نخواهد بود و به علاوه در وقت هم صرفه جویی کرده اید. وبلاگ حامد در این آموزش به شما خواهد گفت که چگونه مشعل های چدنی اجاق گاز را به راحتی تمیز کنید.

مرحله اول: آماده سازی چدن اجاق گاز برای تمیز کردن

1- اجاق گاز را خاموش کنید و منتظر بمانید تا همه مشعل ها کاملا خنک گردد. سپس بخش های قطعات چدن را بردارید و درون سینک یا یک سطل بگذارید.

2- مقداری مایع تمیز کننده مخصوص شستشوی قطعات رسوب گرفته تهیه کنید و سینک را با آب گرم پر کنید. سپس مایع تمیز کننده را درون سینک بریزید، آن را هم بزنید تا خوب کف کند و اجازه دهید قفسه ها و مشعل های چدن در محلول آب و تمیز کننده خوب خیس بخورد. در این فاصله شما کثیفی های روی سطح گاز را تمیز کنید.

مرحله دوم: تمیز کردن چدن اجاق گاز

1- قطعات چدنی گاز را از درون سینک در بیاورید، یک برس (فرچه) تمیز یا یک پارچه مناسب بردارید و با دقت بر روی قطعات بکشید و چربی و مواد کثیف روی آن ها را به خوبی پاک کنید.

2- قطعات را با آب گرم شستشو دهید تا مایع تمیز کننده از روی آن به خوبی شسته گردد. سپس با یک اسفنج یا پارچه مرطوب روی آن را کامل پاک کنید. دستگیره ها و دکمه های گاز را از قلم نیاندازید آن ها را نیز خوب تمیز کنید.

توجه: برای پاک کردن قطعات چدن اجاق گاز می توانید از اسپری های تمیز کننده موجود در بازار هم استفاده کنید. محصول تمیز کننده را روی قطعات اسپری و پنج دقیقه صبر کنید (طبق دستورالعمل روی تمیز کننده عمل نمایید). سپس قطعات چدنی را با آب گرم شستشو داده و با دستمال پاک کنید.

3- اطراف مشعل ها را با یک فرچه خوب یا مسواک قدیمی پاک کنید. کلاه مشعل، کپسول و کوره را از قلم نیاندازید. برای پاک کردن این قسمت ها از پارچه استفاده نکنید، زیرا چربی و کثیفی این نواحی سفت است و پارچه به خوبی آن را تمیز نمی کند.

می توانید بعد از اینکه آن قسمت ها را فرچه کشیدید، با یک دستمال تمیز و مرطوب جرم ها را پاک نمایید.

4- حالا وقت آن رسیده است که اجاق گاز را با یک دستمال کهنه یا دستمال کاغذی خشک کنید. دستمال کاغذی آب روی قطعات چدن و سطح اجاق گاز را به خوبی جذب می کند و سبب خشک شدن سریع اجاق گاز می گردد.

همچنین بخوانید: تمیز کردن قابلمه سوخته با 3 روش کاربردی

مرحله سوم: تمیز کردن شبکه های چدنی روی اجاق

1- آشغال های ریز روی شبکه چدن را پاک کنید و آن را درون سینک بگذارید. روی فرچه یا اسفنج مقداری مایع ظرف شویی بریزید و قطعات چدن را خوب تمیز کنید. سپس آن را با آب کاملا بشویید. اطراف شبکه چدن را از قلم نیاندازید، زیرا معمولا این نواحی از چشم دور می ماند.

2- کلاه مشعل گاز را بردارید و مانند سایر قطعات با برس یا اسفنج و مایع ظرفشویی پاک کرده، زیر آب بشویید و در کنار قفسه ها بگذارید.

3- قطعات مشعل را نیز با مایع ظرفشویی و اسفنج پاک کنید و سپس با آب گرم شستشو دهید. بررسی کنید تمام مواد چسبیده به مشعل چدن خوب تمیز شده باشند.

4- حالا باید قطعات شسته شده را روی یک پارچه مناسب قرار دهید تا خشک شوند. برای خشک شدن سریع می توانید از دستمال کاغذی استفاده کنید.

5- وقتی قطعات کامل خشک شدند آن ها را سر جای خود قرار دهید. اکنون اجاق گاز شما آماده برای استفاده مجدد است.

همچنین بخوانید: تمیز کردن اجاق گاز با روش های خلاقانه و فوق العاده!

برگرفته از: Wikihow

گروه خانه داری وبلاگ حامد

منبع: setare.com

به "آموزش روش صحیح تمیز کردن چدن اجاق گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش روش صحیح تمیز کردن چدن اجاق گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید