شروع بکار میدان میوه و تره بار شهر یاسوج، تداوم کار میدان در گرو حمایت مردم و بازاریان

به گزارش وبلاگ حامد، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد شهردار یاسوج از شروع بکار میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع داد.

شروع بکار میدان میوه و تره بار شهر یاسوج، تداوم کار میدان در گرو حمایت مردم و بازاریان

نستهن مقدم با اعلام این خبر گفت: میدان میوه و تره بار شهر یاسوج به منظور سهولت دسترسی مردم به میوه مقرون به صرفه و باکیفیت و قطع دست دلالان راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود: این میدان در ورودی شهر یاسوج واقع در ابتدای جاده تیپ 48 سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از به مناقصه گذاشتن آن به سرمایه گذار واگذار شده و به مدت یک دوره یک ساله بدون کسب عوارض در اختیار ایشان قرار گرفته است.

شهردار یاسوج اعلام نمود: میدان میوه و تره بار شهر یاسوج از روز دوشنبه 22 آذر آغاز بکار نموده است و فعلا ساعت کار این میدان از 6 صبح تا 5 عصر است که در این خصوص تصمیم گیری مجدد خواهد شد.

مقدم توضیح داد: همه اقلام ضروری احتیاج بازار در این میدان عرضه می شود و سایر اقلام نیز با توجه به احتیاج بازار اضافه خواهد شد و در حال حاضر این میدان جوابگوی احتیاج بازار است.

وی با تاکید بر اینکه این میدان برای کاهش قیمت میوه، در دسترس بودن میوه باکیفیت و حذف دلالان از بازار میوه با کوشش های فراوانی راه اندازی شده است، ادامه داد: اکنون می طلبد بازاریان و مردم و رسانه ها برای حمایت و تداوم کار از میدان میوه و تره و بار شهر یاسوج حمایت نمایند.

به گزارش وبلاگ حامد، شهردار یاسوج اعلام کرد: بزودی طی مراسم رسمی و با حضور مسئولان استانی این میدان افتتاح خواهد شد.

لازم به ذکر است که نبود میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد موجب انتقاد مردم از چندنرخی شدن و گرانی میوه و سبزی در این شهر شده است. نبود میدان عرضه میوه و تره بار در این شهرستان را مسئله ای اساسی است و نبود میدان عرضه میوه و تره بار مسائل زیادی برای کشاورزان، عرضه نمایندگان و مصرف نمایندگان میوه و تره بار در شهر یاسوج به وجود آورده است.

میدان میوه و تره بار از یک طرف نقش حمایتی خود را به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی نسبت به تولیدنمایندگان داشته و از طرف دیگر سبب به تعادل رسیدن قیمتها و عرضه محصولات با قیمتهای مناسب برای مصرف نمایندگان می شوند. فعالیت میادین میوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرایطی رقابتیٍ؛ محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت عرضه شود که این مهم، منافع مصرف نمایندگان را بهمراه خواهد داشت زیرا آنان در شرایط رقابتی محصولات را با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و مناسبتری دریافت خواهند کرد . تولیدنمایندگان که روی دیگر سکه هستند، نیز، از منافع این میادین بی بهره نخواهند بود. در واقع این میادین منافع مطلوبی را متوجه تولیدنمایندگان خواهد نمود.

در سال 1394 و پس از حدود 10 سال میدان میوه و تره بار یاسوج با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد اما چندان دوام نیارود و به دلایل مختلف تعطیل شد و هم اکنون پس از حدود 6 سال مجددا این میدان در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع بکار میدان میوه و تره بار شهر یاسوج، تداوم کار میدان در گرو حمایت مردم و بازاریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بکار میدان میوه و تره بار شهر یاسوج، تداوم کار میدان در گرو حمایت مردم و بازاریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید