آرات؛ نابغه یا قربانی؟

به گزارش وبلاگ حامد، روزنامه اعتماد: حتی اگر در اینستاگرام فعالیت نداشته باشید و همین اخبار روزانه را دنبال کنید احتمالا اسم آرات حسینی به گوش تان خورده است. پسربچه مو بلندی که تنها 6 سال سن دارد، اما با انجام حرکات محیرالعقول که بزرگسالان به سختی انجامش می دهند، مشهور شده و کلی هوادار به دست آورده است. مربی شخصی آرات پدرش است. محمد حسینی از پیش از سن یک سالگی پسرش آن طور که خودش می گوید استعداد آرات را کشف نموده و از همان زمان کوشش دارد تا او را تبدیل به یک ورزشکار حرفه ای کند. اما زندگی و فعالیت های ورزشی آرات در چند وقت اخیر حاشیه های زیادی را به وجود آورده است.

آرات؛ نابغه یا قربانی؟

آرات حسینی کیست؟

آرات متولد 8 مهر 1392 در شهرستان بابل است. پدرش می گوید از سن 3 ماهگی متوجه قدرت زیاد دست های این بچه و انعطاف پذیری عجیبش شده است. طبق گفته های پدر آرات او در 7 ماهگی از میله ها آویزان می شده و در 13 ماهگی حرکات آکروباتیک انجام می داده است. نقطه عطف زندگی این کودک راه اندازی پیجی در اینستاگرام توسط پدرش به نام arart.gym در سال 1394 بود. این پیج هم اکنون بیش از سه و نیم میلیون فالوور دارد. از همان زمان بود که ویدیو های مربوط به فعالیت های ورزشی آرات در فضای مجازی دست به دست شد و او را تبدیل به چهره ای بین المللی کرد. این حرکات ابتدا حرکاتی شبیه به ژیمناستیک بود، اما رفته رفته فیلد تمرین ها عوض شد و به حرکات قدرتی و سپس فوتبال رسید. در همان زمان شبکه خبر آرات و پدرش را به تلویزیون دعوت کرد و او را نابغه 2 ساله نامید. پدرش در آن برنامه گفت آرات می تواند بیش از 30 حرکت شنا را انجام دهد و یک بار که از خانه برگشته تا دستان پسرش را گرفته متوجه شده آرات خودش را از زمین بلند نموده است. حین این تبادل نظر تصاویری ویدیویی از حرکات آکروباتیک آرات در تلویزیون پخش شد.

نابغه ژیمناستیک

همان برنامه و وایرال شدن تصاویر آرات باعث شد وزیر ورزش وقت به جعفر درویش زاده رییس وقت فدراسیون ژیمناستیک دستور بدهد که این بچه را مورد حمایت قرار دهد. این در حالی است که پدر آرات در اولین مصاحبه های خودش در خصوص آینده کودک گفته بود: یکی از آرزو هایی که برای آرات دارم این است که رکوردی را که در رشته شنا توسط یک شناگر 14 ساله زده شد، توسط او شکسته گردد. با پیگیری های رییس فدراسیون ژیمناستیک و مربی تیم ملی مجید موسوی، آرات تحت نظر نهاده شد و با اینکه بیشتر کارشناسان معتقد بودند نمی توان در خصوص نابغه بودن این کودک در این رشته اظهارنظر کرد، اما در بابل باشگاهی برای تمرینات آرات اختصاص داده شد.

تحسین های جهانی و مهاجرت

همزمان با رشد آرات تحسین های جهانی باتوجه به پرمخاطب تر شدن صفحه اینستاگرام arart.gym بیشتر و بیشتر شد. همچنین این کودک که در ابتدا گفته می شد نابغه ژیمناستیک است به ورزش فوتبال و بدنسازی روی آورد. تصویر آرات در حالی که لباسش را بالا زده و سیکس پک هایش را نشان می دهد خیلی زود تمام جهان را درنوردید. خیلی از سلبریتی های جهان از جمله بازیگران و فوتبالیست های مشهور جهان نظیر ویل اسمیت و مارسلو به آرات توجه نشان دادند و در بیشتر دیده شدن ویدیو های او نقش اساسی بازی کردند. یک بار هم در سال 1395 آرات به همراه خانواده اش به دعوت کشور چین راهی آنجا شد تا در برنامه اعجوبه های جهان شرکت کند. البته پدر آرات می گوید آن موقع خیلی از کشور ها بودند که علاقه داشتند آرات را دعوت نمایند و حتی به او اقامت بدهند. او می گوید: پس از انتشار اخبار او، کشور های زیادی پیشنهاد کردند که امریکا و آلمان و کشور های آسیایی و حتی اقلیم کردستان هم از علاقه مندان به خرید آرات بودند. درنهایت سال 1398 آرات به همراه پدرش با ویزای تحصیلی دانش آموزی راهی کشور انگلستان شد. آن موقع خیلی از رسانه ها مهاجرت آرات را به نوعی فرار مغز ها عنوان کردند.

شروع نقدها

زندگی اینستاگرامی آرات، اما تنها تشویق و تحسین برای او و پدرش به همراه نداشت. با بیشتر شدن فعالیت این کودک در فضای مجازی به طور همزمان نقدها از پدر آرات و شیوه تمرینات او همچنین از بین بردن حریم خصوصی کودکش شروع شد. ویدیویی که در آن آرات مشغول دراز نشست رفتن است و حین تمرین درد زیادی را تحمل و گریه می نماید در افزایش نقدها تاثیر بسزایی گذاشت. بسیاری از کارشناسان ورزشی، پزشکی و روانشناسی نگرانی های خود را نسبت به سلامت آرات در آینده ابراز کردند و بعضی از آن ها باتوجه به بدن تکه تکه شده و پرموی این کودک احتمال استفاده پدر آرات از دارو های مکمل نظیر استرویید برای پسرش را مطرح ساختند که البته با تکذیب آقای حسینی همراه بود.

از دیگر نقدهای که بر پدر آرات وارد شده این است که او پسرش را تبدیل به محل درآمد خود نموده و برای درآمد بیشتر پسرش را به کار های عجیب تر وادار می نماید تا مخاطب بیشتری داشته باشد. بعضی وبلاگ حامد می گویند پیج آرات در اینستاگرام بابت هر استوری تبلیغاتی رقمی معادل 15 میلیون تومان دریافت می نماید. در طرف مقابل بسیاری از هواداران آرات منتقدان او را افرادی حسود معرفی کردند که چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارند.

قرنطینه، لایو و کامنت مسی

اما با وجود گذشت بیش از 3 سال از شروع فعالیت آرات و مشهور شدنش، او هیچ گاه به اندازه حال حاضر در مرکز توجهات نبوده است. دلیل این امر را می توان شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم و روی آوردن آن ها به لایو های اینستاگرامی دانست. صفحه اینستاگرام آرات از 2 ماه پیش میزبان و مهمان بسیاری از چهره های سرشناس و بعضا جنجالی فضای مجازی بوده است؛ از تتلو گرفته تا حسن آقامیری و داگلاس کاستا بازیکن یوونتوس. لایو هایی که با مدیریت پدر آرات ترتیب داده می گردد. آرات در این مدت علاوه بر همان برنامه های همیشگی اش چالش های زیادی را نیز انجام داده و با انتشار ویدیو ها از بازیکنان محبوب خود نظیر کریس رونالدو و مسی و علی کریمی نام برده است. این دعوت های پیاپی و نام بردن ها باعث شد بالاخره لیونل مسی بهترین بازیکن حال حاضر جهان پای یکی از پست های آرات که در آن این کودک پیراهن بارسا بر تن دارد و با توپ کار های جالبی می نماید کامنت بگذارد. مسی برای آرات نوشت: ممنونم، کلاس بالایی در حرکاتت می بینم و تحت تاثیر نهاده شدم، در آغوش می کشمت. بعد از آن اکانت رسمی باشگاه بارسلونا نیز برای آرات کامنت گذاشت و همان ویدیو را در صفحه رسمی خودش بازنشر داد.

درگیری با جادوگر

یکی از عظیم ترین جنجال های پیرامون نام آرات دعوای پدرش با علی کریمی بوده است. ماجرا از آنجا شروع شد که یک روز پدر آرات بلاک شدنش توسط علی کریمی را استوری کرد و این سرشروع یک جنگ عظیم مجازی بود. از طرف دیگر تتلو خواننده زیرزمینی که در این مدت خودش را خیلی به آرات نزدیک نموده است آتش بیار معرکه شد و با فحاشی به علی کریمی از هوادارانش خواست به او حمله نمایند. هیچ گاه دلیل بلاک شدن پیج آرات توسط کریمی به طور واضح تعیین نشد و خود علی کریمی هم نشان داد تحت هیچ شرایطی حاضر نیست در این بازی رسانه های حاضر گردد. اما به گمان بعضی افراد محل ندادن کریمی به آرات و رد دعوت پدر آرات برای لایو رفتن مشترک دلیل همه این درگیری ها بوده است.

به گفته این افراد داستان از این قرار بوده است که تتلو بعد از رد دعوت آرات توسط کریمی در پستی به او می تازد و، چون پدر آرات به این فحاشی واکنشی نشان نمی دهد، کریمی آن ها را بلاک می نماید. پدر آرات نیز بعد از این جنجال ها چندین استوری علیه کریمی منتشر کرد و گرچه بار ها اعلام می نماید که او بت زندگی اش بوده، اما این بت حالا شکسته است. آقای حسینی همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن آرات رو به دوربین نشسته و از دو طرف دعوا می خواهد که آتش بس اعلام نمایند. آرات می گوید: تتلو اگه تو ناراحت باشی من ناراحت میشم. علی کریمی هم اگه ناراحت بشه من ناراحت میشم. اصلا تمام فحش ها برای بابای من.

آموزشگاه لیورپول

یکی از عظیم ترین بحث هایی که در خصوص فعالیت آرات به گوش می خورد حضور او در آموزشگاه باشگاه لیورپول است. آقای حسینی در مصاحبه های متعدد تاکید نموده است که پدرش در آموزشگاه لیورپول عضو است و زیرنظر بهترین مربیان جهان تمرین می نماید. البته او در آخرین گفت وگویش که با یکی از شبکه های خارجی انجام شد، نتوانست دقیقا تبیین کند که آرات چگونه به این باشگاه رسیده است و صرفا به گفتن این نکته که یک نفر بازی آرات را در پارک دیده و او را به لیورپول برده، اکتفا کرد. این در حالی است که عضویت در آموزشگاه یک باشگاه مسیری نسبتا سخت دارد و بچه ها باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارند تا پذیرش شوند.

بعد از این ادعا یکی از وبلاگ حامد از باشگاه لیورپول در خصوص حضور آرات در آموزشگاه این باشگاه سوال می پرسد و باشگاه لیورپول این چنین پاسخ می دهد: هرگونه ادعا یا گزارشی مبنی بر اینکه باشگاه لیورپول با بازیکنی که نام برده اید، قرارداد بسته یا کوششی برای حصول توافق انجام داده، غلط و غیرصادقانه است. این کاملا نادرست و اشتباه است که گفته گردد لیورپول هرگونه قراردادی را به امضا رسانده یا توافقنامه ای را پذیرفته باشد. یا حتی فرآیندی را برای قرارداد با بازیکنی که اشاره نموده اید، شروع نموده باشد. طبق مقررات، باشگاه مجاز به قرارداد یا کوشش برای توافق با هیچ بازیکنی در این رده سنی نیست. پدر آرات در واکنش به این سوال و جواب گفت: ما که خودمون گفتیم قراردادی در کار نیست. البته آقای حسینی در رابطه با اینکه بالاخره حضور آرات در آموزشگاه لیورپول براساس چه فرایند ای بوده است پاسخی نداد.

منبع: برترین ها

به "آرات؛ نابغه یا قربانی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرات؛ نابغه یا قربانی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید