همکاری خبرنگاران با مؤسسه خزنده شناسان پارس در طرح حفاظت از سمندر امپراطور

به گزارش وبلاگ حامد، خبرنگاران به منظور حمایت از حیات وحش از سال گذشته با مؤسسه خزنده شناسان پارس در طرح حفاظت از سمندر امپراطور همکاری می نماید تا گامی برای جلوگیری از انقراض اینگونه ارزشمند برداشته گردد.

همکاری خبرنگاران با مؤسسه خزنده شناسان پارس در طرح حفاظت از سمندر امپراطور

مؤسسه خزنده شناسان پارس، مؤسسه ای خصوصی و غیرانتفاعی زیست محیطی با هدف حفاظت از طبیعت و حیات وحش کشور ایران است. متخصصین و محققین این مؤسسه در تلاشند تا با پژوهش و تحقیق در زمینه دوزیستان و خزندگان از تنوع زیستی این مهره داران در پهنه ایران زمین حفاظت و حمایت نمایند. این مؤسسه سعی دارد با آموزش و مطلع سازی اقشار مختلف جامعه از جمله مردمان بومی، علاقه مندان به طبیعت، دانشجویان، کارشناسان و محیط بانان در خصوص حفظ محیط زیست ایران به ویژه زیستگاه ها و تنوع زیستی دوزیستان و خزندگان، گامی پایدار در راه توسعه پایدار محیط زیست و تقویت فرهنگ حفاظت از گونه های بومی و در معرض خطر انقراض بردارد. موسسه پارس در چند سال اخیر به روی طرحی با نام حفاظت از سمندر امپراطور فعالیت می نماید.

وبلاگ حامد نیز از سال گذشته با هدف حمایت از طبیعت و حیات وحش از این طرح موسسه حمایت می نماید. در چند سال اخیر خرید و فروش سمندر امپراطور یا همان سمندر کوهستانی لرستان برای سفره های هفت سین به اشتباه رواج پیدا نموده و این گونه در آستانه انقراض (CR: Critically Endangered) قرار گرفته است.

در نوروز 94 وبلاگ حامد با تقسیم بروشورهای چاپ شده موسسه خزنده شناسان پارس در خصوص حفاظت از سمندر لرستان بین سرپرست های تورهای نوروز به معرفی این طرح برای همسفرانش پرداخت. در سال 95 وبلاگ حامد اسپانسر طرح حمایت از سمندر امپراطور در موسسه خزنده شناسان پارس شد و هزینه لازم برای چاپ بروشورهای حفاظت از سمندر امپراطور در اختیار موسسه قرار گفت. در همین حین تعدادی از این بروشورها در تورهای نوروزی کنار هدایای نوروزی به همسفران وبلاگ حامد اهدا شد و سرپرست های تور به معرفی این طرح و اهمیت حفاظت از این دوزیست پرداختند.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ حامد

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "همکاری خبرنگاران با مؤسسه خزنده شناسان پارس در طرح حفاظت از سمندر امپراطور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری خبرنگاران با مؤسسه خزنده شناسان پارس در طرح حفاظت از سمندر امپراطور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید