نشست نظامی بی سابقه میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در امارات

به گزارش وبلاگ حامد، در نشستی که در نوع خود بی سابقه است، جلسه های کمیته فنی صنایع دفاع دبیرکلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ابوظبی شروع شده است.

نشست نظامی بی سابقه میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در امارات

به گزارش وبلاگ حامد، روسیا الیوم نوشت: وزارت دفاع امارات با بیان اینکه در این نشست گام های آینده و همه تحولات در حوزه های صنایع دفاعی و تحقیق و توسعه دفاعی مورد بحث و آنالیز نهاده شد، بیان کرد که جلسات کمیته فنی تا 16 مارس ادامه خواهد داشت.

این نشست در حالی برگزار می گردد که نشست ها و ملاقاتهای نظامی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ادامه دارد. جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس روز دوشنبه با عید الشلوی، فرمانده فرماندهی نظامی واحد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ملاقات کرد.

در بیانیه دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس آمده است در این ملاقات، بسیاری از موضوعات مربوط به اقدام نظامی مشترک، به منظور تقویت مسیر شورای همکاری خلیج فارس به گونه ای که خواسته های مردم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مطابق با دیدگاه ها و جهت گیری های رهبران شورای همکاری را محقق کند، مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای یک فرماندهی نظامی یکپارچه هستند که در سال 1982 تحت عنوان نیروهای سپر جزیره مشترک که مقر آن در ریاض است، ایجاد شد و هدف آن حفاظت از امنیت و ثبات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و جلوگیری از هرگونه حمله نظامی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نشست نظامی بی سابقه میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست نظامی بی سابقه میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید