عیدی کارکنان چگونه و چقدر معین می گردد؟

به گزارش وبلاگ حامد، اگرچه هنوز هیات وزیران در رابطه با اندازه نهایی عیدی کارکنان مصوبه ای صادر نکرده، اما محاسبات و برآورد های اولیه از بودجه، رقم یک میلیون و 500 هزار تومان را نشان می دهد که می تواند با افزایش همراه باشد.

عیدی کارکنان چگونه و چقدر معین می گردد؟

به گزارش ایسنا، معمولا عیدی کارکنان در انتها بهمن ماه همراه با حقوق به حسابشان واریز می گردد. اندازه آن نیز طبق برآورد های اولیه در بودجه و تصویب نهایی در هیات دولت معین می گردد.

در آستانه معین رقم عیدی کارکنان، پیشنهاداتی به دولت مطرح است که از جمله آن پرداخت عیدی معادل یک ماه حقوق است، در این رابطه باید گفت که عیدی کارکنان از قانون مدیریت خدمات کشوری و ضریب مصوب تبعیت می نماید؛ به طوری که بر اساس ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری، اندازه امتیاز عیدی برای هر سال 5000 است که با در نظر گرفتن ضریب حقوق معین شده به وسیله هیات وزیران اندازه عیدی معین می گردد.

طبق مصوبه هیات وزیران برای امسال ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت 3048 ریال است، در این حالت عیدی برای امسال یک میلیون و 524 هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که در برآورد های اولیه در بودجه 1400 نیز مبلغ عیدی حدود یک میلیون و 500 هزار تومان معین شده بود.

البته این رقم در جریان آنالیز های سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به دلایلی مانند تغییرات حقوقی می تواند متفاوت در هیات دولت به تصویب برسد، به هر صورت عیدی سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان بوده و تکرار آن برای امسال بعید است و افزایش آن محتمل خواهد بود.

در سال 1399، گرچه اندازه عیدی در بودجه یک میلیون و 200 هزار تومان پیش بینی شده بود، اما در نهایت مصوبه هیات وزیران نشان داد که این رقم به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است که علت این تغییر به اعمال فوق العاده 50 درصدی امتیاز قانونی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برمی گشت که در نتیجه بر تغییر ضریب در محاسبات عیدی موثر بود.

برآورد های ابتدایی در بودجه سال آینده از پرداخت رقم یک میلیون و 650 هزار تومانی در سال 1401 حکایت دارد.

منبع: فرارو

به "عیدی کارکنان چگونه و چقدر معین می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی کارکنان چگونه و چقدر معین می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید