رشد 48 درصدی ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب

به گزارش وبلاگ حامد، تهران (پانا) - سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 48 درصد و از نظر ارزش 128درصد رشد داشته است.

رشد 48 درصدی ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب

به گزارش وزارت صمت، در 9 ماهه سال جاری تعداد 129 مورد سرمایه گذاری خارجی با ارزش 4.3 میلیارد دلار در کل کشور به تصویب رسیده که بخش صنعت، معدن و تجارت با 104 مورد و حجم سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلار، به ترتیب سهم 80 و 33 درصدی را به خود اختصاص داده است.

سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 48 درصد و از نظر ارزش 128 درصد رشد داشته است.

در دوره مورد آنالیز از لحاظ حجم سرمایه گذاری سهم بخش صنعت 87.5، معدن 5.7 و تجارت 9.3 درصد است.

از 104 مورد سرمایه گذاری خارجی در این بخش، 42 شرکت با 100 درصد سهامدار خارجی، 51 شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخل (J.V) و 11 مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT هستند.

بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در دوره مورد آنالیز در گروه های ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و همچنین انتشار، چاپ و تکثیر بوده است.

چهار کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب کشورهای: آلمان، چین، ترکیه و انگلستان هستند.

بیشترین تعداد سرمایه گذاری ها توسط کشور افغانستان با 30 مورد و کشورهای چین، ترکیه و هند رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.

استان های خوزستان، سیستان وبلوچستان، تهران، کرمانشاه و قزوین به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را از لحاظ حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب کسب نموده اند.

لازم به ذکر است سرمایه گذاری خارجی مصوب شامل کلیه درخواست ها اعم از سرمایه گذاری جهت ایجاد طرح های جدید، خرید سهام شرکت های موجود و همچنین سرمایه گذاری های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد 48 درصدی ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 48 درصدی ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید