رباتی که از زمین خوردن سالمندان جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ حامد به نقل از نیواطلس، سالمندان همزمان با از بین رفتن حس توازنشان در معرض خطر زمین خوردن هایی قرار دارند که آنها را ناتوان می نماید. به همین علت ربات جدیدی ابداع شده که می تواند زمین خوردن آنها را ردیابی و از وقوع آن جلوگیری کند.

رباتی که از زمین خوردن سالمندان جلوگیری می نماید

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور با همکاری بیمارستان تان توک سنگ نمونه اولیه این ربات را ساخته اند که به اختصار MRBA نام گرفته است. ربات مذکور شامل یک پایه چرخ دار مجهز به باتری است که به یک کمربند ایمنی پددار وصل است که دور باسن کاربر بسته می گردد.

همزمان با حرکت فرد در خانه یا محیط های دیگر ربات نیز او را دنبال کند. گجت با یاری دوربین مجهز به حسگر عمق و حسگرهای دیگر توانست حرکاتی را ردیابی کند که نشان دهنده از بین توازن فرد بود. ربات پس از ردیابی احتمال وقوع، متوقف می گردد و کمربند را در جای خود نگه می دارد. در نتیجه از افتادن کارگر جلوگیری می گردد.

بعلاوه ربات می تواند حرکات عمدی مانند حرکاتی که مربوط به نشستن، بلند شدن و ایستادن در یک نقطه است را ردیابی کند. در تمامی این موارد ربات به طور متناسب به فرد یاری می نماید. در کنار این موارد علاوه بر یاری به فعالیت های روزانه کاربر، ربات در توانبخشی افراد نیز کارآمد است و می تواند هنگام راه رفتن آنها را کنترل کند.

برای تست ربات 29 داوطلب که دچار سکته مغزی، جراحت های مغزی و نخاعی بودند به مدت 3 روز از آن استفاده کردند. MRBA نشان داد که در انجام فعالیت های روزانه کارآمد است. بعلاوه طی بازه آزمایش هیچ زمین خوردنی ثبت نشد.

اکنون قرار است یک آزمایش وسیع تر انجام گردد و محققان امیدوارند فناوری مذکور سال آینده به طور تجاری فراوری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رباتی که از زمین خوردن سالمندان جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که از زمین خوردن سالمندان جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید