علت عجیب خاکستر شدن 3700 خودرو در دریا!

به گزارش وبلاگ حامد، کشتی باری دچار حریق شده با بیش از 3،700 خودرو دو روز پس از وقوع آتش سوزی ناشی از یک خودروی برقی و کشته شدن یک خدمه، همچنان در دریا می سوزد.

علت عجیب خاکستر شدن 3700 خودرو در دریا!

این کشتی باری که 3700 خودرو را حمل می کرد پس از وقوع آتش سوزی که گفته می گردد ناشی از یک ماشین برقی بوده، دچار حادثه شد و بعد از دو روز همچنان در حال سوختن است. در جریان این حادثه یک نفر از خدمه جان خود را از دست داد.

خدمه نجات که با کشتی در سواحل هلند هستند بالاخره با کاهش گرما و شعله های آتش و دود، توانستند سوار کشتی شوند. گارد ساحلی هلند گفت: در طول صبح، پس از مقدار گیری هایی که به وسیله شرکت های بازیابی انجام شد، تعیین شد که درجه حرارت کاهش یافته است.

خدمه نجات در حالی سوار کشتی شدند که آتش در آن هنوز شعله می کشید، اما رو به کاهش بود.

پت آدامسون، سخنگوی این شرکت، گفت که این کشتی در مجموع 3،783 وسیله نقلیه نو از جمله 498 خودروی برقی را حمل می کرد. گارد ساحلی با استناد به لیست اولیه حمل و نقل گفته بود این کشتی حامل 2،857 خودرو از جمله 25 خودروی برقی بوده است.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده در خصوص خطرات احتمالی آتش سوزی باتری خودرو های برقی هشدار داده است، خطری که ناشی از فرار حرارتی (مهارگسیختگی گرمایی) است؛ یک واکنش شیمیایی که باعث افزایش دمای باتری و افزایش فشار می گردد.

کشتی در حال سوختن نزدیک دریای کم عمق واِدن بود، منطقه ای که در لیست میراث دنیای ثبت شده و یکی از مهم ترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در دنیا به شمار میرود. این مکان بعلاوه نزدیک مرز هلند با آلمان است که وزیر محیط زیست آن، استفی لمکه، روز پنجشنبه گفت اگر کشتی غرق گردد می تواند به یک فاجعه زیست محیطی با ابعاد نامعلوم تبدیل گردد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "علت عجیب خاکستر شدن 3700 خودرو در دریا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت عجیب خاکستر شدن 3700 خودرو در دریا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید