در این روستا گردن همه زنان دراز است

به گزارش وبلاگ حامد، کارن ها قبیله ای هستند که در تپه هایی واقع در مرز میانمار تایلند زندگی می کردند و به قبیله گردن درازها معروف هستند. سفر به روستای گردن درازهای تایلند از عجیب ترین و جالب ترین تجربیات روی زمین است که هر گردشگری را به سمت خود می کشاند.

در این روستا گردن همه زنان دراز است

در سفر به تایلند و منطقه شمالی این کشور سرسبز می توانید به تماشا روستای گردن درازان کارن و چهره های خاص زنان این روستا و بعلاوه شیوه زندگی آن ها بروید. راز و رمز پنهان زیبایی در سنت استفاده از حلقه های برنجی و زینتی تا حدی مبالغه آمیز است که توریستان زیادی را به این مکان جذب نموده است. برای آشنایی با روستای عجیب گردن درازان، همراه مجله توریستی دلتا باشید.

چرا زنان قبیله کارن گردن های درازی دارند؟

کارن ها قبیله ای هستند که در تپه های مرز میانمار تایلند زندگی می کردند. زنان کارنی که به گردن های بلندشان مشهور هستند، دور گردن، ساعد و ساق خود حلقه های برنجی سنگین می گذارند. در حالی که بیشتر مردان کارگر و کشاورز هستند، زنان بیشتر چوبکاری و بافندگی می نمایند. به طور کلی، قبایل گردن درازها سبک زندگی سخت، خسته نماینده و ساده ای دارند.

هر چند ممکن است که گردن زنان قبیله کارن بسیار بلند به نظر برسد اما در حقیقت حلقه های سنگینی که دور گردن گذاشته می گردد، به شانه ها فشار آورده و گردن را کشیده نشان می دهد.

هر حلقه از فلز بسیار سنگینی ساخته می گردد. هر زمان که زنان در روستای گردن درازان کارن احساس می نمایند که گردنشان به حلقه ها عادت نموده است، حلقه دیگری به آن ها اضافه می نمایند.

چرا زنان قبیله کارن حلقه به دور گردن می اندازند؟

بزرگ ترین علت چنین کاری صرفا حفظ سنت است. با این حال، زنانی هم هستند که به این سنت به عنوان یک منبع عایدی می نگرند و در مقابل برخی هم این کار را فقط برای حفظ میراث و سنت گذشتگان خود انجام می دهند.

در ابتدا، این حلقه های برنجی تنها برای زیبایی استفاده نمی شدند، بلکه برای محافظت در برابر حمله ببرها و در برخی موارد به فرمان رهبر روستا بوده است.

امروزه، بسیاری از زنان این روستا برای اینکه پس از مهاجرت بتوانند عایدیی داشته باشند، دست به چنین کاری نمی زنند اما می توانید افرادی را هم پیدا کنید که پیرو سنت های خود هستند.

تخمین زده می گردد این سنت برای نسل های آینده از بین برود، چرا که بسیاری از دختران روستای گردن درازان کارن تنها تعداد کمی حلقه را به دور گردن خود می اندازند. اگر به توریستی های عجیب علاقه دارید،جزیره ای که از درختانش خون می چکد را بخوانید.

آیا بازدید از روستای گردن درازها اخلاقی است؟

زمانی که مقامات تایلندی احساس کردند که این زنان و گردن های درازشان یک فرصت تجاری و جذب توریست برای تایلند خواهد بود، برای همین ویزا و مجوز کار به برخی از کارن ها دادند. عکس های این زنان را در بروشورهای رنگارنگ و براق استفاده کردند. در منطقه شمال تایلند تبلیغات کردند و به زنان گفتند تا به توریستان لبخند بزنند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی زیباترین نقاط ایران برای سفر پاییزی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "در این روستا گردن همه زنان دراز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این روستا گردن همه زنان دراز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید