خبرنگاران المیادین: تلاشی برای پیچیدن نسخه منصور هادی در جریان است

به گزارش وبلاگ حامد، تهران - خبرنگاران- شبکه خبری المیادین دوشنبه شب از اجماع بین المللی و کوشش سازمان ملل متحد برای پیچیدن نسخه عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن پرده برداشت.

خبرنگاران المیادین: تلاشی برای پیچیدن نسخه منصور هادی در جریان است

به گزارش وبلاگ حامد، منابعی که خواستند نامشان محفوظ بماند به این شبکه تلویزیونی گفته اند این کوشش ها با هدف سرانجام دادن به بحران یمن و متوقف کردن جنگ در این کشور صورت می گیرد.

به گفته این منابع، اجماعی جهانی منطقه ای برای لغو قعطنامه 2216 شورای امنیت در خصوص یمن و جایگزین کردن آن با قطعنامه دیگری انجام شده است.

این گزارش می افزاید:رایزنی های سازمان ملل و بین المللی به دنبال یک الگوی جایگزین برای قطعنامه 2216 است که بر متوقف کردن جنگ و از سر گرفته شدن فرایند سیاسی میان طرف های یمنی تأکید کند.

براساس گفته این منابع در این تصمیم سازمان ملل و نهادهای بین المللی از تمام طرف های سیاسی و نظامی یمن خواسته خواهد شد که وارد مذاکره شوند.

این منابع در سرانجام آوردند: این تصمیم عملا زمینه ساز برای پیچیدن پفراینده منصور هادی خواهد بود و رایزنی های کنونی بر بحث و آنالیز یک الگوی جایگزین برای رییس جمهوری [فراری] یمن است.

قطعنامه شماره 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد مؤرخ 14 آوریل سال 2015 در رابطه با جنگ یمن به تصویب رسید.

این قطعنامه بدون هیچ اشاره ای به حملات نظامی عربستان به یمن، نیروهای یمنی را تحریم تسلیحاتی کرد و رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را مشروعیت می بخشید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران المیادین: تلاشی برای پیچیدن نسخه منصور هادی در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران المیادین: تلاشی برای پیچیدن نسخه منصور هادی در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید