خبرنگاران افت شاخص بورس در هفته سوم اسفند ماه

به گزارش وبلاگ حامد، تهران - خبرنگاران - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات روز چهارشنبه (21 اسفند) به عدد 520 هزار و 211 واحد رسید که در مقایسه با سرانجام هفته گذشته حدود 6 درصد افت را تجربه کرد.

خبرنگاران افت شاخص بورس در هفته سوم اسفند ماه

در چهار روز معاملات هفته جاری، شاخص بورس 35 هزار و 117 واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در خاتمه روز چهارشنبه (14 اسفند) با عدد 555 هزار و 328 واحد به معاملات خاتمه داد که این رقم در روز چهارشنبه (چهاردهم اسفند ماه) به عدد 520 هزار و 211 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته 700 هزار و 239 واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم 664 هزار و 29 واحد رسید و کاهش 36 هزار و 210 واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در خاتمه هفته گذشته 286 هزار و 288 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 178 هزار و 937 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از 123 هزار و 957 واحد به عدد 119 هزار و 108 واحد رسید.

در چهار روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، ایران خودرو، سایپا، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته ای که گذشت بانک ها، شیمیایی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، انبوه سازی، خودروسازی و قطعات، کانی های فلزی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، رایانه، سیمان، کانی های غیرفلزی، تامین آب، برق و گاز با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

هفته گذشته بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، شیمیایی، سرمایه گذاری ها، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل، واسطه گری های اقتصادی و پولی، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی و دارویی نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین شیمیایی، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، مواد دارویی، بانک ها و موسسات اعتباری، فرآورده های نفتی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانه های فلزی، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، سرمایه گذاری ها، دارویی، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، واسطه گری های اقتصادی و پولی، بیمه و بازنشستگی، عرضه برق، گاز، بخار، بخار و آب گرم، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افت شاخص بورس در هفته سوم اسفند ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افت شاخص بورس در هفته سوم اسفند ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید