تخفیف ویژه سفر و اقامت برای کادر درمانی بعد از مهار کرونا ، پیشنهاد افزایش تعطیلات عید فطر به دولت

به گزارش وبلاگ حامد، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تخفیف ویژه برای کادر درمانی در حوزه سفر و اقامت بعد از مهار کرونا در کشور اطلاع داد.

تخفیف ویژه سفر و اقامت برای کادر درمانی بعد از مهار کرونا ، پیشنهاد افزایش تعطیلات عید فطر به دولت

به گزارش خبرنگار وبلاگ حامد، دکتر علی اصغر مونسان عصر امروز یکشنبه 3 فروردین 99 در گفت و گوی زنده با برنامه رادیویی پارک شهر از رادیو تهران، با اعلام این خبر اضافه نمود: در این مدت گذشته و با شیوع ویروس کرونا، شاهد ایثارگری ها و فعالیت های ارزشمند کادر درمانی در بیمارستان های مختلف کشور هستیم که به منظور قدردانی از جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور، با همکاری بخش خصوصی بعد از مهار کرونا، تخفیف ویژه ای برای آن ها در سفر و اقامت در نظر خواهیم گرفت.

پیشنهاد افزایش تعطیلات عید فطر

او ادامه داد: برنامه ریزی هایی را برای رونق مجدد صنعت جهانگردی بعد از مهار کرونا داریم و در نظر داریم در صورت امکان یک فرصت سفر برای همه مردم بعد از مهار کرونا ایجاد گردد و از همین رو پیشنهاد افزایش تعطیلات برای عید فطر را به دولت محترم ارائه داده ایم.

دکتر مونسان ادامه داد: در سال 98، خوشبختانه شاهد رونق و گسترش صنعت جهانگردی بودیم به گونه ای که علاوه بر رونق جهانگردی داخلی، در 10 ماه نخست سال گذشته، 8 میلیون و 600 هزار جهانگرد خارجی به کشور وارد شدند و امید این را داشتیم که تا انتها سال به عدد 10 میلیون جهانگرد دست یابیم اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این فرایند رو به جلو متوقف گردد؛ اما به طور حتم بعد از مهار کرونا و انتها این بیماری برنامه های خوبی برا رونق صنعت جهانگردی داخلی و خارجی خواهیم داشت.

حمایت های دولت از صنعت جهانگردی و جبران ضررهای احتمالی

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ادامه داد: در این مدت که شیوع کرونا باعث تاثیراتی بر روی کسب و کارهای مرتبط با صنعت جهانگردی شد، به دنبال راهکارهای حمایتی از فعالان این صنعت بودیم که در ابتدا پیشنهادی در مورد تغییر زمان سفر به جای کنسل کردن بلیت، تور و یا هتل را به عموم مردم مطرح کردیم و خوشبختانه مردم عزیز ما در این خصوص همکاری داشتند و به جای کنسل کردن و دریافت پول های خود با تاسیسات جهانگردی ما همکاری داشتند و زمان رزرو تور یا اقامت خود را به وقت دیگری موکول کردند.

دکتر مونسان گفت: همچنین با همکاری و موافقت دولت محترم مقرر شد، پرداخت های مالیاتی و همچنین حق کارفرما در حوزه تامین اجتماعی و نیز تسهیلات بانکی به مدت سه ماه به تعویق بیفتند، این درحالی است که بانک مرکزی نیز با اجرای طرح گام به این حوزه یاری شایانی نموده است.

او در بخش دیگری از این گفت و گو با قدردانی از مردم برای کاهش سفرها و قطه زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: از 25 اسفند 98 تا 1 فروردین 99 شاهد کاهش 51 درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه بودیم ضمن این که در روز دوم فروردین سال جاری سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد کاهش داشته است که این موضوع نشان دهنده همکاری خوب مردم است و من از همه هم وطنان مان در این خصوص تشکر و قدردانی می کنم.

فرصت بازدید مجازی از موزه های تهران

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در ادامه به بازدید آنلاین از موزه ها اشاره نمود و گفت: در این طرح که با همکاری وزرات ارتباطات اجرا می گردد، علاقه مندان می توانند از 1 الی 13 فروردین 99 در وبگاه آپارات هر روز به بازدید از یکی از موزه های تهران به صورت مجازی بپردازند.

او گفت:نکته حائز اهمیت در این بازدید مجازی این است که بخش هایی از موزه ها و یا اشیایی که در بازدید حضوری امکان دیدن آن ها فراهم نبود، در این بازدید مجازی این فرصت فراهم است و افراد می توانند از آن ها بازدید نمایند.

دکتر مونسان رد انتها صحبت های خود اعلام نمود: بعد از مهار کرونا و با انتها یافتن این بیماری، به طور حتم شاهد رونق و اوج دریافت صنعت جهانگردی در کشور هستیم و علاقه مندان به سفر و بازدید از نقاط مختلف کشور می توانند در فرصت های بعدی از جاذبه ها و طرفیت های جهانگردی در نقاط مختلف کشور استفاده نمایند.

منبع: میراث آریا

به "تخفیف ویژه سفر و اقامت برای کادر درمانی بعد از مهار کرونا ، پیشنهاد افزایش تعطیلات عید فطر به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف ویژه سفر و اقامت برای کادر درمانی بعد از مهار کرونا ، پیشنهاد افزایش تعطیلات عید فطر به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید