انتخاب یک هدیه سازمانی خوب برای مناسب ها

به گزارش وبلاگ حامد، در مناسبت های مختلف، سازمان ها و شرکت ها برای کارمندان و کارکنان خود هدیه سازمانی در نظر می گیرند و این کار باعث نشان دادن احترام و اهمیت آن ها نسبت به کارکنان می گردد.

انتخاب یک هدیه سازمانی خوب برای مناسب ها

اهدای این هدایا می تواند برای مناسبت های مختلفی باشد؛ مثلا مناسبت هایی مانند عید نوروز، اعیاد دینی و مذهبی، روز مرد، روز زن و روزهای خاص در تقویم و.... این هدایا نیز می تواند اقلامی چون لیوان، بسته های شیرینی و آجیل، کتاب و... باشد. بعلاوه تولدها و مناسبت های خاص هر فرد، زمان خوبی برای ارائه هدیه به اوست.

با این کار، کارمندان سازمان با عشق و علاقه بیشتری به کار خود ادامه می دهند و حس می نمایند در محل کار خود اهمیت زیادی به آن ها داده می گردد. بعلاوه فاصله میان مدیران و کارکنان را در سطح مناسبی قرار می دهد و موجب برقراری ارتباط موثر با کارمندان می گردد. در نتیجه سبب کوشش و زحمت چندین برابری کارکنان در شرکت و سازمان خواهد شد.

هدایای سازمانی چیست؟

امروزه می توان هدایای سازمانی و هدایای شرکتی را می توان یکی از برترین روش های افزایش تبلیغات با هزینه پایین دانست. از این روش می توان در برگزاری مراسمات مناسبتی و همایش ها استفاده کرد. هدیه سازمانی می تواند حتی کوچکترین و مقرون به صرفه ترین وسایلی باشد که تصور می کنید. این هدایا جهت تقدیر و تشکر از کارمندان و ایجاد حس خوب در آن ها اهدا می گردد. این گونه هدایا، هدایای سازمانی نام دارند.

هدف اصلی اهدای این هدایا، ایجاد یک رابطه قوی با کارمندان است تا با ایجاد حس خوب در او، یاری نمایند که نام برند در فکر دریافت نماینده ثبت گردد. طراحی این هدایا می تواند به گونه ای باشد که با جذابیت زیاد در فکر افراد ماندگار گردد.

برترین زمان برای استفاده از هدایای سازمانی

اکنون شاید به این فکر کنید که چه مناسبت هایی برای اهدای هدیه سازمانی مناسب است؟ هر سازمانی می تواند در هر مناسبتی طبق سلیقه و دلخواه خود، برای انجام این کار اقدام نماید. در ادامه بعضی از مهم ترین مناسبت هایی که می توان در آن ها به کارکنان هدایای سازمانی را تقدیم کرد معرفی می کنیم:

سالگرد تاسیس سازمان، مراسم معرفی برند، چندمین سالگرد کارکرد یک کارمند

یکی از مهم ترین مناسبت های هر سازمان، سالگرد تاسیس آن است. مدیران سازمان می توانند در این روز جشنی کوچک برپا نمایند. اهدای یک هدیه هر چند کوچک به کارکنان و نیز ایجاد شرایط برای تفریحی کوتاه، حس شادی را در آنان به وجود می آورد. احتیاجی به صرف هزینه های بسیار بالا برای تهیه هدایای تبلیغاتی نیست و تهیه یک گیفت کوچک شامل دفتر و اتوماتیک تبلیغاتی هم می تواند مناسب باشد. بعلاوه مراسم هایی که تحت عنوان معرفی برند خود یا سالگرد فعالیت کارمندان در یک شرکت برگزار می گردد، زمان بسیار خوبی برای اهدای هدیه سازمانی است.

مناسبت های تقویمی و مذهبی

مناسبت های مذهبی نیز می تواند از برترین زمان ها برای جشن گرفتن و تقدیم هدیه سازمانی باشد. مناسبت هایی مانند عید فطر، عید قدیر، عید قربان، مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و مواردی از این دست برای اهدای هدیه مناسب اند. معمولا بیشتر سازمان ها در این مناسبت ها، هدایایی مخصوص به همراه مقداری شیرینی و خوراکی برای کارمندان و کارکنان خود در نظر می گیرند. مناسبت هایی چون روز زن یا روز مرد نیز می تواند برای اهدای هدایا انتخاب خوبی باشد.

جشن های ملی

در تقویم ما مناسبت هایی ملی وجود دارند که بسیار با ارزش هستند؛ مثلا دهه فجر، شب یلدا و عید نوروز. همانطور که می دانید، کشور ما به دلیل تاریخ غنی خود، تقویمی سرشار از مناسبت های ملی مهم دارد. سالروز گرامیداشت شاعران ایرانی مانند سعدی، خافظ و فردوسی می تواند روز خوبی برای اهدای یک کتاب نفیس باشد. بوستان و گلستان سعدی، شاهنامه و رباعیات خیام انتخاب های خوبی هستند که در این روز می توانید هدیه دهید.

بعلاوه در جشن های ملی مانند عید نوروز یا شب یلدا از گیفت های شامل تنقلات، شیرینی و آجیل نیز برای هدیه دادن استفاده می گردد. روز دانشجو هم در سازمان هایی که دانشجویان در آن مشغول به کار هستند، می تواند یک مناسبت مهم و کاربردی باشد و هدیه دادن در این روز نیز انتخاب خوبی است.

تولد کارکنان

سالروز تولد کارکنان شرکت نیز یکی از برترین زمان ها برای هدیه دادن به آن هاست. امروزه شرکت های زیادی هر ماه برای کارکنان خود جشن تولد کوچکی تدارک می بینند. هدیه سازمانی نیز می تواند در چنین مناسبت هایی اهدا شوند. اقلامی چون ماگ های زیبا، پاور بانک، جاسویچی، فلش، اسپیکر و کیف انتخابی مناسب برای سالروز تولد هستند. که برای تهیه این هدیه ها، احتیاج به صرف هزینه سنگین نیست و تاثیر زیادی را در خشنودی کارکنان می گذارد.

به طور کلی باید گفت که احتیاجی به وجود تاریخی خاص برای هدیه دادن به کارکنان سازمان نیست و شما می توانید باتوجه به شرایط، سلیقه و بودجه خود انواع هدیه سازمانی را برای کارمندان و کارکنان انتخاب نموده و تهیه کنید.

حرف آخر

هدایای سازمانی و هدایای شرکتی به هدایایی گفته می گردد که صاحبان شرکت ها و سازمان ها در موقعیت ها و مناسبت های مختلف مانند روز کارمند، روز روابط عمومی و موقعیت های مختلفی چون مراسم تودیع و معارف، اتمام کار یک مدیر یا کارمند به کارمندان، مدیران و سایر سازمان ها اهدا می نمایند.

این هدایا تاثیر بسیار زیادی روی بهره وری و بازدهی شرکت یا سازمان دارد. بهتر است با دقت انتخاب گردد و هدیه ای مناسب و درخور باشد تا کارمندان با دریافت آن احساس خوشایند و مطلوبی داشته باشند. این هدایا بعلاوه تاثیر زیادی در برندسازی شما خواهد داشت. اگر قصد خرید هدایای تبلیغاتی سازمانی و شرکتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا دارید، سفر کارت علی بابا انتخاب خوبی است که می توانید آن را با مبلغ دلخواه خود از سایت علی بابا سفارش دهید. وقتی بحث کیفیت باشد، به معنای آنچه است که موجب می گردد تا نام شما را برای همواره در خاطر کسی حک گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتخاب یک هدیه سازمانی خوب برای مناسب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب یک هدیه سازمانی خوب برای مناسب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید