ویژه برنامه های رادیو فرهنگ برای روز های پایانی ماه صفر

به گزارش وبلاگ حامد، همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، تدارک گسترده شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت این ایام اعلام شد.

ویژه برنامه های رادیو فرهنگ برای روز های پایانی ماه صفر

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ حامد، به مناسبت روز های پایانی ماه صفر که مصادف با رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است، ویژه برنامه های مختلفی روی موج رادیو فرهنگ می رود.

با توجه به اینکه امسال هم به سبب محدودیت های ستاد کرونا امکان تشرف به مشهد مقدس برای همگان فراهم نیست تلاش بر این است تا مخاطبین و مشتاقان اهل بیت علیهم السلام با دوری از سفر-حتی سفر های زیارتی- همراه با حفظ سلامتی، عزاداری و سعی بر معرفت افزایی خود را داشته باشند، پس این شبکه رادیویی، از دوشنبه شب با ویژه برنامه زنده سیمای محمد ساعت 22 ویژه های خود را آغاز می کند، البته همان شب یعنی دوشنبه 12 مهرماه در برنامه پرده عشاق زندگی و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام از طریق مرشد معجونی پرده خوانی و نقالی می شود که واقع برای اولین بار در رادیو و در این برنامه یک نمایش رادیویی با پرده خوانی و نقالی درباره امام حسن مجتبی علیه السلام تلفیق شده است و به صورت ویژه ساعت 21:00 روی آنتن می رود.

در روز سه شنبه 13 مهرماه برنامه مثل باران را از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر تدارک دیده است که در این برنامه به زندگی و سیره اخلاقی و عملی و رفتاری پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع)، بررسی تاریخی 23 سال دوران بعثت پیامبر (ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر (ص) در ادبیات فارسی و متون کهن، رسوم مردم شهر های مختلف در سوگ رسول اکرم (ص) وامام حسن (ع) از جمله محور های این ویژه برنامه است.

جلوه حُسن ویژه برنامه شهادت امام حسن مجتبی (ع) هم ساعت 8:30 با موضوع خوانش و بررسی اشعار مربوط به امام حسن مجتبی علیه السلام پخش می شود و تلاش شده در این برنامه نسبت به یک اتفاق مذهبی و دینی رویکردی فرهنگی داشته و درواقع از منظر فرهنگ به آن نگاه شود.

همچنین برنامه جلوه عالم تاب ویژه برنامه دیگری است که تا ساعت 14 پخش می شود و در ادامه هم ویژه برنامه شکوه یک صلح هم با موضوع کتابشناسی امام حسن (ع) ساعت 14:30 روی آنتن می رود.

بخوان به نام گل سرخ در صحاری هم نام ویژه برنامه دیگری است که نام خود را از شعری از استاد شفیعی کدکنی وام گرفته است.

محمد نامه مستند ترکیبی به مدت 15 دقیقه است که دوشنبه 12 و سه شنبه 13 مهر ماه ساعت 19:45 در سالروز شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و اله بر اساس پژوهش و اجرای استاد مهدی امین فروغی با هدف مدیحه خوانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در دیوان شاعران فارسی زبان و کتاب های نویسندگان و مورخان ایرانی که در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام پرداخته اند از رادیو فرهنگ پخش می شود.

همچنین چهارشنبه در برنامه باکاروان شعر و موسیقی ساعت 12:30 موسیقی تیتراژ فیلم هایی که در با موضوع زندگی پیامبر ص امام حسن ع امام رضا ع پخش و بررسی می شود، برنامه خورشید خراسان هم ساعت 19:30 با موضوع بررسی اشعار رضوی و کتابشناسی رضوی ویژه شهادت امام رضا علیه السلام روی آنتن می رود، علاقه مندان همان روز هم مخاطب ویژه برنامه صحن کبوتران ساعت 22 به مدت یکساعت می شوند.

پنجشنبه 15 مهرماه هم مخاطبین رادیو فرهنگ با هدف فراهم آوردن بستر زیارت از راه دور برای شیفتگان اهل بیت (ع)، همراه با برنامه آقا سلام در ساعت 8:30 به امام رضا علیه السلام از دور سلام می دهند.

یک لقمه برکت هم مستندی است در خصوص حال و هوای کسانی که غذای حضرتی دارند با موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز سالاد 14:30 پخش می شود.

برنامه صبحگاهی صبح به وقت فرهنگ هم به همین مناسبت به صورت ویژه و با موضوع ابعاد اجتماعی زندگی پیامبر ص و ائمه معصوم علیهم السلام روی آنتن می رود، در این برنامه مرثیه سرایی و همچنین فواصل متناسب با ایام تقدیم مخاطبین می شود.

همچنین ویژه (جامعه) ساعت 9 تا 11:30، آفتاب خراسان ساعت 11:30 تا 14:00 وویژه گروه ادب و هنر از ساعت 15 تا 17 روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ویژه برنامه های رادیو فرهنگ برای روز های پایانی ماه صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه برنامه های رادیو فرهنگ برای روز های پایانی ماه صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید