جورج میلر؛ کارگردان مشهور سینما درگذشت

به گزارش وبلاگ حامد، جورج تی. میلر در سال 1943 در اسکاتلند به جهان آمد و در چهار سالگی به استرالیا مهاجرت کرد. سیگرید تورنتون بازیگر نامزد جایزه امی که در پنج ساخته از جمله مینی سریال آخرین یاغی با این کارگردان همکاری نموده بود، با انتشار تصویری از میلر در اوایل دهه 1980 میلادی نسبت به درگذشت این سینماگر واکنش نشان داد و او را یک همکار پویا با حس طنزی دیوانه کننده توصیف کرد.

جورج میلر؛ کارگردان مشهور سینما درگذشت

جورج تی. میلر کارگردان شناخته شده سینمای استرالیا در سن 79 سالگی در شهر مبلورن و بر اثر حمله قبلی درگذشت.

نقل از دیلی میل، این فیلمساز افسانه ای به مدت پنج دهه در صنعت سینما فعال بود و فیلم استرالیایی معروف مردی از رودخانه برفی را در سال 1982 کارگردانی کرد و در اوایل دهه 90 به هالیوود نقل مکان کرد و چندین فیلم محبوب آمریکایی با موضوع حیوانات از جمله داستان بی سرانجام 2 و آندره را کارگردانی کرد.

میلر اغلب با فیلمساز استرالیایی دیگری به همین نام که فیلم های مکس دیوانه را کارگردانی نموده اشتباه گرفته می شد. جورج میلر کارگردان مکس دیوانه با علاقه از میلر صحبت نموده و پیش از این عنوان نموده بود: اغلب ایمیل های هواداران جورج تی. میلر را به اشتباه دریافت می کنم و وقتی فیلم مردی از رودخانه برفی اکران شد، گروهی از دوستان مادرم به خاطر ساختن چنین فیلم دوست داشتنی به من تبریک گفتند و گفتند که بهتر از مکس دیوانه است.

جورج تی. میلر در سال 1943 در اسکاتلند متولد شد و در چهار سالگی به استرالیا مهاجرت کرد. سیگرید تورنتون بازیگر نامزد جایزه امی که در پنج ساخته از جمله مینی سریال آخرین یاغی با این کارگردان همکاری نموده بود، با انتشار تصویری از میلر در اوایل دهه 1980 میلادی نسبت به درگذشت این سینماگر واکنش نشان داد و او را یک همکار پویا با حس طنزی دیوانه کننده توصیف کرد.

میلر با ساخت فیلم وسترن مردی از رودخانه برفی در سال 1982 با بازی کرک داگلاس به معروفیت دست یافت. این فیلم در استرالیا 17.2 میلیون دلار فروخت و به فروش بیش از 20 میلیون دلار در سراسر دنیا رسید که الهام بخش ساخت دنباله این فیلم نیز شد. با گذشت بیش از 40 سال، مردی از رودخانه برفی همچنان یکی از 20 فیلم پرفروش داخلی در تاریخ گیشه سینمای استرالیا است.

آخرین فیلم میلر در سال 2009 با عنوان طعمه ساخته شد، اما پس از اختلاف با تهیه کنندگان، خواهان حذف نام خود از تدوین نهایی شد.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "جورج میلر؛ کارگردان مشهور سینما درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جورج میلر؛ کارگردان مشهور سینما درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید